تصاویر مرگ غمگین نهنگی به گل نشسته

محیط زیست > حیوانات
تلاش‌های گروهی برای نجات جان وال زخمی که در ساحل کورنوال به گل نشسته بود، پس از اینکه دامپزشکان وضعیت وال را بسیار وخیم اعلام کردند بی‌نتیجه باقی‌ماند و وال کشته شد.

  1. محکوم به فنا

    امدادگران درحال معاینه نهنگ تیغه‌بال که در ساحل به گل نشسته است

  2. درمانده

    امدادگران با درماندگی در تلاشند وال به گل‌نشسته که برای بقا تقلا می‌کرد را آرام کنند

  3. تلاش برای بقا

    وال همزمان با برخورد امواج به بدنش تلاش می‌کرد تا خود را به میان آب بازگرداند

  4. نظاره‌گران

    گروه زیادی از حاضران در ساحل برای ساعت‌ها در کنار نهنگ باقی ماندند و امیدوار بودند تا نهنگ به درون دریا بازگردد

  5. نهنگ ۱۵ متری

    حاضران در ساحل روز گذشته با دیدن به گل نشستن والی ۱۵ متری در میان ساحل بهت‌زده شدند

  6. نهنگ بد‌شانس

    این نهنگ به همراه امواج به ساحل کورنوال شسته شده بود و در ابتدا امدادگران در جستجوی برنامه‌ای بودند تا جاندار را به درون آب بازگردانند

  7. مرگ نهنگ

    در نهایت امدادگران اعلام کردند جاندار بیمارتر از آن است که بتوان آن را دوباره به دریا بازگرداند و باید از بین برود

روز گذشته افراد حاضر در ساحل خلیج کارولین در کورنوال با دیدن نهنگ تیغ‌باله (Fin Whale) پانزده متری که در ساحل به گل نشسته بود، شگفت زده شدند. سپس امدادگران به سرعت خود را به ساحل رساندند تا به این جاندار عظیم‌الجثه کمک کنند تا به درون آب بازگردند، اما دامپزشکان از مرکز امداد حیات دریایی برتیش دایورز یا BDMLR اعلام کردند هیچ امیدی برای به آب انداختن دوباره وال وجود ندارد.

وال زمانی که امواج دریا با بدن بزرگش برخورد می‌کرد به تنهایی تقلا می‌کرد تا دوباره خود را به آب بیاندازد، اما تلاش‌هایش ناموفق باقی‌ماند.

فای آرچل از مرکز BDMLR اعلام کرد تصمیم‌گیری درباره از بین بردن وال تصمیم بسیار دشواری بود، اما از سویی دیگر بهترین تصمیمی بود که می‌شد اتخاذ کرد، زیرا این وال دچار سو‌ءتغذیه شدید شده بود و از ضربان قلب بسیار بالایی برخوردار بود که نشان می‌داد بسیار بیمار و مضطرب است.

از سویی دیگر، بدن این وال بی‌نوا زخمی بود و آثار زخم‌های بزرگی در نزدیکی چشمهای وال دیده می‌شد. به گفته آرچل،‌ بازگرداندن حیوانی بیمار به درون آب دریا کاری بسیار اشتباه است،‌ اگرچه انجام ندادن آن نیز بسیار ناراحت‌کننده است.

نهنگ تیغ‌باله دومین جانداران عظیم‌الجثه جهان پس از نهنگ‌های آبی بوده و در لیست جانداران درحال انقراض قرار دارند. این جانداران می‌توانند تا ۲۵ متر طول و ۸۰ تن وزن نیز رشد کنند در حالی که منبع غذایی آنها را ماهی‌های کوچک، نرم‌تنان و سخت‌پوستان دریایی تشکیل می‌دهد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.