تصمیمات تازه برای ارز دانشجویی

۱۴م آذر ،

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از ارایه ارز مبادله ای به اولویت های تازه خدماتی خبر داد و گفت: تصمیمات تازهی نیز برای ارایه ارز دانشجویی اتخاذ شده است.
به گزارش بینا، صمد کریمی با اشاره به بخشنامه تازه بانک مرکزی برای پوشش تقاضاهای اولویت دار گروه های خدماتی در ۱۳ آذر ماه جاری به بانک های عامل؛ به ایرنا اظهار داشت: بر اساس این بخشنامه تامین نیازهای ارزی مصارف خدماتی بعضی از گروه ها به نرخ مبادله ای مجاز می باشد و به عبارت دیگر بانک های کشور می توانند جهت مصارف مد نظر به نرخ مبادله ای از بانک مرکزی ارز خریداری کنند.

* تصمیمات تازه برای ارز دانشجویی
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: ارز گروه خدماتی که در قبل اطلاع رسانی شده و شامل ارز مسافرتی(حداکثر ۳۰۰ دلار) برای کلیه مقاصد و مسافران هوایی، زمینی، ریلی، دریایی، ارز ماموریت های غیر ثابت و ثابت برای کارکنان دولتی، ارز بیماران، ارز دانشجویان غیر بورسیه( فوق لیسانس و بالاتر) است، از این روش تامین می گردد.
وی افزود: نکته جالب در مورد دانشجویان غیر بورسیه آن است که علاوه بر حداکثر ماهیانه معادل یک هزار دلار هزینه اقامت برای هر دانشجو برای هر عضو خانواده نیز ماهیانه حداکثر ۵۰۰ دلار به نرخ مبادله ای تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: دانشجویان بورسیه کماکان تامین نیازهای ارزی به نرخ مرجع ۱۲۲۶ تومان بوده و خانواده های این گروه از دانشجویان نیز مشمول هزینه اقامت حداکثر ۵۰۰ دلار به نرخ ارز مرجع می باشند.

* اولویت های تازه خدماتی دریافت کننده ارز مبادله ای
کریمی اظهار داشت: تامین ارز مورد نیاز فرصت های مطالعاتی و هزینه ضروری اعضای هیات علمی، حق عضویت و حق ثبت نام در سازمان ها و مجامع بین المللی و مجامع علمی و هزینه چاپ مقالات علمی، هزینه شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور، فروش و یا انتقال حق الوکاله در رابطه با دعاوی خارجی، بابت اصل و سود سرمایه گذاری خارجی، کارمزدها، هزینه دفاتر خارج از کشور شامل سفارتخانه ها، هزینه اجاره شبکه های اطلاعاتی، هزینه برگزاری همایش های بین المللی و هزینه انجام آزمایش های علمی و فنی در خارج از کشور و دریافت گواهینامه های بین المللی از جمله این اولویت ها است.
وی ادامه داد: هزینه خرید امتیاز فیلم و دریافت های ماهواره ای و ارتباطی، هزینه سوخت، هندلینگ، لندینگ پرواز های خارجی، حق بیمه شرکت های هواپیمایی ایرانی، فروش و انتقال ارز بابت هزینه های شرکت های بیمه ایرانی، فروش ارز شرکت های منتخب برای اعزام زائران به عمره مفرده و عتبات عالیات(عراق) و فروش ارز جهت بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل حسا ب ذخیره ارزی(دولتی، خصوصی، فاینانس غیر خود گردان، بانک توسعه و تجارت(اکو)، بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی) از دیگر اولویت ها است.
وی ادامه داد: موارد مذکور در دو گروه مورد اشاره اولویت های مصارف خدماتی می باشند که بانک های عامل می توانند با توجه به تقاضای مشتریان به نرخ مبادله ای جهت تامین تقاضای ارز از بانک مرکزی اقدام کنند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.