تصمیمی برای افزایش قیمت برق اتخاذ نشده است

۲۶م آذر ،

34-86.jpg

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر گفت: هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت برق اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیژن قاسمی با اشاره به خبرها انتشار یافته در خصوص پیشنهاد افزایش قیمت برق تصریح کرد که قیمت اعلام شده برق در واقع قیمت تمام شده بدون هزینه سوخت بوده و مابه‌التفاوت قیمت برق تمام شده تا قیمت تکلیفی فروش برق، کماکان توسط دولت به عنوان یارانه برق تامین می‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد که نرخ پیشنهادی الزاما مبلغ پرداخت از سوی مشترکین نبوده و آنچه که از سوی مسووولان وزارت نیرو اعلام شده صرفا قیمت تمام شده برق بوده است.

بدیهی است هر گونه افزایش قیمت پس از تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی میسر بوده ودر این میان شرایط مردم به عنوان اصلی‌ترین مصرف کنندگان برق در تعیین قیمت در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته وی، مسوولان صنعت برق کشور با نگاه عمیق به نوع مصرف مشترکین همواره در پی رضایتمندی نسبی اشخاص جامعه به عنوان مشترکین خود بوده و همان گونه که در مرحله اول هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز ملاحظه شد صنعت برق با دغدغه رفاه مشترکین خود سعی در تعیین عادلانه‌ترین و آسان‌ترین نوع تعرفه از نظر در برگیری دهک‌های مصرف و نیز نوع محاسبه آن را داشته است.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد که وزارت نیرو متولی افزایش قیمت برق نیست و ارائه هر گونه پیشنهاد از سوی این وزارتخانه به خودی خود به معنی افزایش قیمت برق نبوده و آنچه که در روزهای اخیر از سوی وزیر محرم نیرو و معاون محترم امور برق و انرژی این وزارتخانه اعلام شده تنها در برگیرنده هزینه‌های تمام شده برق بوده و قطعا بیش از بهایی است که مردم برای مصرفی باید بپردازند و نرخ رسمی پس از توافق دولت و مجلس و در نهایت تصویب آن اعلام می‌شود و در پایان یارانه پرداختی دولت نیز در آن لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.