تصمیم‌های تازه برای افزایش درآمد مرزنشینان

۰۳م آذر ،

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تصمیم‌های تازهی در حوزه معیشت خانواده مرز‌نشین برای مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فداحسین مالکی با اشاره به جلسه اخیر با استانداران و بعضی مسوولان دولتی گفت: در این جلسه قرار شد راهکارهایی اتخاذ شود که در استان های مرزی طوری عمل کنیم تا عایدات ناشی از کاهش قاچاق کالا به سبد درآمدی خانواده‌های همان منطقه برسد.

وی افزود: قرار شد امتیازاتی توسط دولت و ستاد به مرز‌نشین‌ها داده شود تا آنها بتوانند ماهانه براساس برنامه‌ای که تعریف شده کالاهایی را به داخل کشور وارد کنند، اما مکانیسم آن توسط ما طراحی می‌شود.

مالکی با اشاره به گزارشی که استاندار آذربایجان غربی در این جلسه ارائه داد گفت: براساس گفته ایشان بیش از ۹۰ درصد مرز‌های این استان با کشور‌های دیگر به صورت الکترونیکی و فیزیکی مسدود شده و کاهش چشم‌گیر قاچاق از این استان ملاحظه می‌شود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم‌چنین با اشاره به گزارش رییس سازمان غذا و دارو دربارهٔ وجود کالاهای بهداشتی و آرایشی قاچاق در کشور گفت: به نظر نمی‌رسد آمار‌های اعلامی در این باره چندان کارشناسی باشد، اما قرار شد این سازمان بر روی این موضوع کار کارشناسی انجام دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.