تصویب شاخص های ۵۲ گانه عدالت در سلامت در هیأت دولت

دبیر ستاد مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت از تصویب مقدمات شاخص های ۵۲ گانه عدالت در سلامت در هیئت دولت خبر داد.

دکتر اولیایی منش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، اظهار داشت: پایلوت شاخص های عدالت در سلامت انجام شده و از نیمه دوم سال به صورت فراگیر در سطح کلیه شهرستان های کشور جمع آوری می شود تا ببینیم مهمترین تهدید کننده های سلامتی در هر استان و شهرستان کشور چه موضوعاتی هستند.
 
وی افزود: از این طریق می توان از بروز بیماری ها پیشگیری و برنامه ریزی کرد که چگونه با این عوامل تهدید کننده مقابله کنیم.
 
وی تصریح کرد: باید در این زمینه نقش وزارت بهداشت را تعریف کنیم و سراغ سازمان های ذیربط رفته و نقش مؤثر آنها را در این رابطه گوشزد کنیم تا نهایت بتوانیم سلامت مردم را بدون تخت بیمارستان و دارو جبران کنیم و به بهترین وضعیت سلامتی در کشور برسیم.
 
دکتر اولیایی منش بیان کرد: بی عدالتی در سلامت که در شاخص ها نشان داده خواهد شد برای این است که بتوانیم برای رفع این بی عدالتی ها با توجه به طبقات مختلف اجتماعی مردم و دهک های درآمدی برنامه ریزی و اقدام کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در اغلب موارد نباید در  بیماری ها و مرگ و میر فاصله ای بین طبقات داشته باشیم و اگر این فاصله وجود داشته باشد نشان می دهد که در خدمت رسانی مشکل وجود دارد و یا عوامل بیرونی به صورت نا برابر روی مردم محروم اثر می گذارند. /عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.