تصویب قانون بیمه مهریه نباید منجر به تزلزل ارکان خانواده شود

۲۲ آبان ،

وکیل پایه یک دادگستری گفت: تصویب قانون بیمه مهریه که توسط برخی از شرکت‌های بیمه پرداخت خواهد شد نباید به شکلی دنبال شود که سستی و تزلزل پایه‌های خانواده را در پی داشته باشد.

سید فاضل موسوی در گفتگو  با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به ارائه خدمات بیمه مهریه در برخی از شرکت‌های بیمه اظهارداشت: تاکنون قانونی در زمینه بیمه مهریه تصویب نشده  ولی بعضی از شرکت‌های بیمه به ارائه خدماتی در این مورد می‌پردازند.

این حقوقدان با اشاره به وجوه مثبت بیمه مهریه ادامه داد: در این نوع بیمه زوجه به عنوان ذینفع در موارد فوت بیمه شده (زوج) تا پایان عمر از مزایای بیمه نامه مذکور استفاده می‌کند که در واقع تلفیقی از بیمه عمر، از کار افتادگی و بیمه تامین اجتماعی است.

وی قبول شرط طلاق در بیمه مهریه را خلاف اصول تحکیم خانواده دانست و گفت: زوجه نباید تصور کند که در صورت طلاق سرمایه بیمه مهریه را از شرکت بیمه دریافت می‌کند که در اینصورت ارکان خانواده سست و طلاق در جامعه بیش از بیش تشدید خواهد شد.

این حقوقدان در ادامه مطرح کرد: تصویب قانون بیمه مهریه که توسط برخی از شرکت‌های بیمه پرداخت خواهد شد نباید به شکلی دنبال شود که  سستی و تزلزل پایه‌های خانواده را در پی داشته باشد.

 موسوی شرط پذیرفتن شرکت‌های بیمه برای پرداخت بیمه مهریه را اینگونه بیان کرد: مهریه‌های نامتعارف قابل بیمه شدن نیست و شرکت‌های بیمه باید مهریه را براساس مبالغ متعارف جامعه اعمال کنند.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطر نشان کرد: بیمه مهریه اگر مطابق با اصول و تعهدات در این زمینه و به طور قانونی دنبال شود امکان تصویب قانون بیمه مهریه وجود دارد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.