/تصویری/ سارکوزی در دی‍ژون بر سیاست های ضد مهاجرتی خود تاکید کرد

تهران / واحد مرکزی خبر/ سیاسی /۰۲/۰۹
۰۰:۲۰:۲۱٫۲۲
رئیس جمهوری فرانسه در گردهمایی انتخاباتی خود در دی‍ژون با قانونی شدن مصرف ماری جوانا و اوتانازی مخالفت کرد.
به گزارش اخبار خارجی مونیتورینگ واحد مرکزی خبر، نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه در گردهمایی خود در دیژون ضمن تشریح مواضعش در خصوص آزادی مصرف ماری جوانا و قانون اتانازی، از تلاش های خود برای جلب آراء راستگرایان افراطی دفاع کرد.
وی در سخنرانی خود گفت: بحث در باره قانونی شدن استفاده از ماری جوانا مطرح می شود، مطبوعات در باره آن می نویسند، فرانسوا اولاند به خیابان می آید ، انگشت خود را خیس می کند و بررسی می کند که باد از کدام طرف می آید و عصر به یک باره نظر خود را تغییر می دهد. اما من می گویم مواد مخدر برای یک خانواده یک فاجعه است. مصرف موادمخدر توسط یک نوجوان در مدرسه برای خانواده یک زلزله است. چه اتفاقی افتاده است؟ چه می توان کرد؟ گفتگو؟ تحکم؟ هر دو؟ این یاآن؟ چه باید کرد؟ من می دانم که این از موضوعاتی است که در خانواده های فرانسوی در باره آن بحث می شود. دوستان عزیز من، اگر دولت درباره مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر توسط جوانان و به ویژه نوجوانان ذره ای نرمش نشان دهد، مادر خانواده چگونه می توانند نوجوانی را که مواد مخدر مصرف می کند به تنهایی مهار کند ؟ اگر اجتماع به این نوجوان بگوید: مسئله ای نیست، ادامه بده، مشکلی نیست، ما مصرف مواد مخدر را قانونی می کنیم، (این مادر چه خواهد کرد؟). چنین پیشنهادی قطعا غیر مسئولانه است، حقیقت این است.

وی افزود : یک روز صبح سخنگوی او (فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست)از حذف کمک های دولتی به خانواده می گوید. با این حرف سازمان های مدافع خانواده (علیه این حرف) بسیج می شوند. عصر، اولاند دوباره انگشت خود را بالا نکه می دارد و می گوید حرف ما را درست متوجه نشدند. برای این که او هیچ وقت اشتباه نمی کند و این همیشه ماییم که اشتباه می کنیم. هیج وقت حرف های او آن طور که باید فهمیده نمی شوند، هرگز.
سارکوزی در ادامه بحث کمک دولت به خانواده ها را مطرح کرد و گفت : کمک های دولت به خانواده هرگز نباید حذف شود، چون حذف این کمک ها، نابودی سیاست فرانسه در زمینه خانواده خواهد بود.
سارکوزی در ادامه بر پیشنهاد خود مبنی بر برگزاری گردهمایی دفاع از کار واقعی در روز جهانی کارگر تاکید و خاطر نشان کرد که فرانسوا اولاند نیز در این روز با پرچم حزب سوسیالیست حضور خواهد داشت.
۰۱:۱۰:۵۶٫۱۲

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.