تصویری / هزاران نفر ازمخالفان در باکو خواستار ازادی سیاسی شدند

تهران /واحد مرکزی خبر / سیاسی/۲/۴
۰۰:۰۰:۰۰٫۰۰
هزاران نفر از مخالفان دولت جمهوری آذربایجان در اقدامی بیسابقه روز گذشته در باکو پایتخت گردهم آمدند تا خواستار آزادی بیان و آزادی سیاسی و آزادی مطبوعات در کشور شوند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر رهبران مخالفان در جمهوری آذربایجان قول داده اند تظاهرات خیابانی را در خلال و بعد از برگزاری رقابت های موسیقی اروپا در باکو پی گیرند .
قرار است این رقابتها در ماه مه در باکو برگزار شود .
تظاهرکنندگان با خود پلا کاردهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود ماخواهان جمهوری دموکراتیک هستیم. تظاهرکنندگان همچنین خواستار استعفای الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان شدند.
عیسی قنبر رهبر حزب مخالف مساوات گفت اعتراضات ادامه خواهد یافت زیرا انها با هیچ گونه جشنواره یا رقابتها ارتباطی ندارند و اعتراضات قبل و بعد از برگزاری رقابتهای موسیقی اروپا و احتمالا در خلال رقابت ها ادامه خواهد یافت.
یک تحلیلگر جمهوری آذربایجان در باکو به خبرنگار این شبکه در مورد اعتراضات گفت مخالفان خواهان استفاده از اعتراضات به عنوان ابزاری برای فشار به دولت جهت اجرایتغییرات هستند گرچه هدف هرحزب رسیدن به قدرت است اما مخالفان در جمهوری آذربایجان در حال حاضر دچارتفرقه هستند و نهاد قوی واجد شرایطی ندارند که با مردم در تماس باشد.

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.