تصویب برنامه درسی کاردانی فنی ربات در دانشگاه علمی کاربردی

۰۲م آذر ،

شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی مشخصات کلی، سرفصل و محتوای درسی «کاردانی فنی ربات» را تصویب کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر رجبعلی برزویی معاون آموزشی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: رشته کاردانی فنی ربات با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر برای نگهداری و تعمیر ربات‌های خطوط تولید و صنعتی تدوین و تصویب شد.

وی افزود: از جمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های فنی فارغ التحصیلان این دوره می‌توان به مواردی چون تعمیر و برنامه نویسی بازوهای صنعتی، استفاده و بکارگیری ربات‌های خطوط تولید، نگهداری و برنامه نویسی ربات‌های خطوط تولید و عیب‌یابی و تعمیر بازوهای فعال در خطوط تولید اشاره نمود.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌های اشاره شده، فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند مشاغلی چون تکنیسین تعمیر و نگهداری ربات را احراز کنند.

دکتر برزویی در ادامه اظهار داشت: بعضی از دروس تخصصی این دوره شامل الکترونیک قدرت و محرکه‌ها و آزمایشگاه آن، میکروکامپیوترها و آزمایشگاه آن، رباتیک، آزمایشگاه رباتیک، کارگاه کنترل ربات، سنسورهای ربات و آزمایشگاه آن، کاربرد ربات در اتوماسیون می‌باشد که در کنار سایر دروس پایه به همراه ۵۱۲ ساعت آموزش محیط کار شامل کاربینی و کارورزی دستیابی به توانمندی‌های فوق را فراهم می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.