تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران در سنا و تمایل کلینتون برای مذاکره دوجانبه با تهران

۱۱م آذر ،

مجلس سنای آمریکا روز جمعه تحریمهای شدید تری را علیه بنادر و کشتیرانی ایران تصویب کرد.آن گونه که شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داده است ، سنای آمریکا با ۹۴ رای پیش نویس تحریم‌ها علیه بخش انرژی، بنادر، کشتیرانی، و کشتی سازی ایران را تصویب کرد. این تحریم‌ها که بدون هیچ رای منفی تصویب شد، از جمله شامل انتقال طلا از ترکیه به ایران نیز می‌شود.

این تحریمها باید پس از تصویب سنا به تائید مجلس نمایندگان این کشور نیز برسد و در ادامه این مصوبه پس از امضای رئیس جمهوری آمریکا بعنوان قانون اجرایی خواهد بود. گفته می گردد که کاخ سفید با اعمال این تحریم‌ها بر ایران مخالف بوده است. همچنین مصوبه سنا سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز به عنوان ناقض حقوق بشر نامیده شده است.  صادرات نرم افزارهای صنعتی مربوط به بخش های انرژی و کشتیرانی نیز ممنوع شده است.

تحریم‌ها از سوی سناتور باب منندز سناتور دموکرات و مارک کرک سناتور جمهوری‌خواه پیشنهاد شده و قرار است ضمیمه لایحه جامع دفاعی آمریکا شود.

در همین حال وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که درصورت آمادگی ایران برای گفتگو، واشنگتن آماده مذاکره دوجانبه با تهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، “هیلاری کلینتون” که در واشنگتن و در جمع گروهی از مقامات، کارشناسان و دیپلمات های آمریکا و خاورمیانه سخن می گفت در پاسخ به پرسشی در خصوص ایران گفت: ایران مشکل ترین موضعی بوده که من در دوران وزارت خود با آن مواجه بودم و این به واسطه خطراتی بود که تهران با رفتارهای خود آنها را بوجود می آورد، و دستیابی ایران به سلاح اتمی از همه خطرناک تر خواهد بود.کلینتون اضافه کرد: دولت اوباما آماده انجام مذاکرات دوجانبه با ایران است.

وزیر خارجه آمریکا گفت : در همین راستا آمریکا هم اکنون در حال همکاری با سایر اعضای گروه موسوم به ۱+۵ ( روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان ) برای از سرگیری مذاکرات با تهران است.

کلینتون در این مورد گفت : ما در حال همکاری با ۱+۵ هستیم و رضایت خود را در این مورد که آمریکا آماده انجام مذاکرات دوجانبه با تهران در صورت آماده بودن ایران برای این کار، است اعلام کرده ایم.

هیلاری کلینتون که گفته می گردد در سال آینده میلادی از سمت وزارت کنار می رود در مورد تصمیم آمریکا برای مذاکره با ایران گفت : آمریکا در تصمیم خود جدی است . در اینجا موضوعاتی وجود دارد که ما می خواهیم در مورد آنها صحیت کنیم اما ما انتظار داریم که ایران نیز چنین رفتاری را داشته باشد.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.