تصویب حضور سه نفر از زنان در مجمع جهانی بیداری اسلامی / ایران و مصر بعد از سقوط دیکتاتور باید رابطه برقرار کنند

گزارش اختصاصی بولتن نیوز از پایان دومین نشست شورای مجمع جهانی بیداری اسلامی (۲)

رابطه بین ایران و مصر هرگز قطع نشده است بلکه رابطه بین دولت ها، میان انور سادات و ایران قطع شده است که آن هم پس از امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید بود. حال که در این کشور انقلاب شده است و دیکتاتورها از عرصه قدرت کنار رفته اند و حکومت به دست مردم افتاده است، باید این روابط مجدداً برقرار شود.

بولتن نیوز: دومین شورای مجمع جهانی بیداری اسلامی دقایقی قبل با حضور ۲۵ عضو از نخبگان سیاسی و علمی جهان اسلام به پایان رسید.
دکتر ولایتی لحظاتی پس از پایان این اجلاس با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این شورا مصوبات بسیار خوبی راجع به آینده مجمع داشت که مهمترین آن انتخاب سه نفر از خانم های مبارز، فعال و سیاسی از کشورهای اسلامی با انتخاب دبیر کل و مشورت اعضا برای عضویت دائم در این شورا بود.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، نشست بعدی بیداری اسلامی بنا بر گفته دکتر ولایتی اواخر زمستان سال جاری و با حضور علمای سرتاسر جهان اسلام از شیعه و سنی در تهران برگزار خواهد شد.
دکتر ولایتی پیرامون موضوع ایران در قضیه سوریه از این قرار است که سرنوشت سوریه توسط مردم سوریه تعیین می شود و کشورهای مرتجی عربی و متجاوز غربی و صهیونیست ها نمی توانند در ان دخالتی داشته باشند و اتحاد میان این کشورها تجلی یک توطئه مشترک نه علیه دولت سوریه بلکه علیه ملت سوریه است.
ولایتی افزود: بشار اسد در انتخاب های مختلف شرکت کرده است و با آرای بالایی مورد انتخاب مردم قرار گرفته است و راه درست تعامل با سوریه است و بسیاری از کشورهایی که هم اکنون در قضیه سوریه دخالت می کنند خودشان فاقد حکومت مردم سالار هستند. دولت سوریه به سمت اصلاحات خوبی پیش می رود.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: کوفی عنان از اجرای طرح خود راضی نیست و تنها دولت سوریه بود که آتش بس را اجرا کرد اما  معارضین سوریه این کار را نکردند و به عملیات های تسلیحاتی و کشتار های مردم ادامه دادند.
دکتر ولایتی در مورد تعداد حاضرین در اجلاس فردا تصریح کرد: بیش از هزار نفر از زنان فعال در کشورهای اسلامی در این اجلاس حضور دارند و مجموع شرکت کننده های داخلی و خارجی به تعداد هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پیرامون روابط مصر و ایران اذعان داشت: رابطه بین ایران و مصر هرگز قطع نشده است بلکه رابطه بین دولت ها، میان انور سادات و ایران قطع شده است که آن هم پس از امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید بود. حال که در این کشور انقلاب شده است و دیکتاتورها از عرصه قدرت کنار رفته اند و حکومت به دست مردم افتاده است، باید این روابط مجدداً برقرار شود.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.