تصویب منشور اخلاقی وبلاگ نویسان سردفتری

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱، فاوانیوز: در سومین نشست سراسری سردفتران و دفتریاران وبلاگنویس سراسر کشور منشور اخلاقی وبلاگ نویسان حوزه سردفتری تصویب شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری مهر، سومین نشست سراسری سردفتران و دفتریاران وبلاگنویس سراسر کشور برگزار شد. در این اجتماع که نمایندگانی از وبلاگنویسان حوزه سردفتری از استانهای مختلف کشور حضور داشتند، سردفتران و دفتریاران شرکت نماینده با بیان دیدگاههای خود به بررسی اجمالی مسائل و مشکلات حرفه سردفتری، رویکردها و چالشهای موجود در این حیطه و بررسی نقش و جایگاه فضای مجازی در حل مشکلات این مجموعه پرداختند.

در این نشست که باحضور محمدرضا دشتی اردکانی رییس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران و آقایان کریمی و بهادر مدیران کل ثبت اسناد و املاک استانهای یزد و چهارمحال و بختیاری آغاز شد، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به تبیین نقش و جایگاه فضای مجازی در نیل به اهداف حرفه ای سردفتری پرداخت.

وی با مروری اجمالی بر تلاشهای کانون سردفتران و دفتریاران در جهتی اعتلای شان سردفتری و جایگاه دفاتر اسناد رسمی در نظم حقوقی برای رفع مشکلات مردم در زمینه تثبیت و تسجیل مالکیت، بر لزوم تعامل حداکثری اهالی این حرفه با کانون سردفتران و دفتریاران تاکید نمود.

محمدرضا دشتی اردکانی، حل مشکلات و مسائل موجود در حوزه سند رسمی را مستلزم همراهی و مشارکت هرچه بیشتر سردفتران و دفتریاران در کنار کانون سردفتران و دفتریاران برای فرهنگ سازی و تقویت جایگاه سند رسمی در اجتماع و به ویژه توجه دادن مسئولین قوای سه گانه و جامعه حقوقی کشور به این مهم بیان نمود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه تاکید نمود: این کانون با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و حمایت علمی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، با نگاه توسعه فرهنگ سند رسمی و با هدف تبیین نقش و جایگاه موثر سند رسمی در نظام بخشی معاملات و کاهش چشمگیر دعاوی محاکم قضایی و تثبیت نظم عمومی، اولین همایش نقش و جایگاه سند رسمی در نظم حقوقی را ششم دیماه در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما با حضور تعداد کثیری از سردفتران و حقوقدانان برگزار خواهد نمود که نقش فضای مجازی سردفتری و وبلاگنویسان حوزه سردفتری باید در این حرکت چشمگیر باشد.

در این نشست، همچنین مسائل و تصمیمات نشستهای پیشی مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت و دستور جلسه فعلی قرائت و نظرات ارائه گردید و نیاز به ایجاد یک جامعه مجازی سردفتران ودفتریاران و پایگاه اینترنتی مرجع برای اطلاعرسانی به اعضا و مردم شریف مورد تاکید قرار گرفت.

در پایان نشست سوم، همچنین با رویکرد تایید پیوند فعالان این حوزه با نظامات اخلاقی و به عنوان اقدامی نمادین با هدف تاکید بر اخلاقمداری سردفتران و دفتریاران وبلاگنویس، منشور اخلاقی تدوین و به بحث گذاشته شد که در نهایت به عنوان اولین سند مشترک اخلاقی بلاگران سردفتر تصویب شد. منشور اخلاقی مصوب این نشست بدین شرح است:

منشور اخلاقی سردفتران و دفتریاران وبلاگنویس

استمرار و تاثیر گزاری فعالیتهای حوزه مجازی سردفتران و دفتریاران با رویکرد قانونگرایی، اخلاقمحوری، و پایبندی به مبانی علمی و استفاده بهینه از فضای گفتمان موجود در بستر فضای سایبری ضرورت پایبندی اهالی این حوزه به مجموعهای گزیده از گزاره های اخلاقی را ایجاب می نماید. لذا مجموعه مجازی سردفتران و دفتریاران فعال در فضای سایبری مواردی را به شرح ذیل به عنوان الگوی فعالیتهای خود در عرصه سایبری قرار می دهد تا این مبانی در جهتی اعتلای حرفه سردفتری، منشا رشد و پیشرفت علمی و عملی موثر باشد. سردفتران و دفتریاران فعال فضای مجازی در عرصه اینترنت که ملتزم به این منشور اخلاقی میباشند برای تحقق اهداف فوق اصول ذیل را سرلوحه تلاشهای خود قرار خواهند داد:

پایبندی به اصول، مبانی و قوانین مدون در حوزه فضای سایبری در کشور جمهوری اسلامی ایران
پایبندی به اصول و مبانی اسلامی، عرفی و اخلاقی حوزه وبلاگنویسی
التزام به صیانت از شان، حیثیت و جایگاه سردفتری و دفتریاری و شئون مترتبه
رعایت اصول گفتمان منطقی و انتقاد سازنده در چارچوب اخلاق و موازین اسلامی
امانت داری، صداقت و سلامت قلم
اجتناب از هرگونه افترا و توهین
التزام به ذکر منبع در مطالب منتشره و رعایت مستندنگاری و اصول و ضوابط حاکم بر نگارش مستند در کلیه مطالب و نوشته ها
در این نشست وبلاگنویسانی از استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، تهران، مازندران، خوزستان، خراسان جنوبی، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، مرکزی، کرمان، فارس، کرمانشاه و یزد شرکت داشتند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.