تصویب واگذاری ۲ درصد از سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده برای واگذاری دو درصد از سهام شستا به مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: این موضوع امروز به تصویب هیئت امنا رسیده و مراحل قانونی اش را در بورس پیگیری می کنیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در گفت‌وگوی اینستاگرامی ضمن تکریم جامعه کارگری و بازنشستگی که تحت پوشش این وزارتخانه هستند گفت: ۱۴ میلیون بیمه شده سازمان تامین اجتماعی از قشر شریف کارگری هستند و با احتساب افراد تحت تکفل بیش از ۴۰ میلیون نفر از این سازمان خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: مکلف به پوشش آسیب های اجتماعی هستیم و باید ماشین تولید فقر و آسیب های اجتماعی از حرکت بایستد و دستگاه‌های ذیربط باید به این امر کمک کنند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای شفافیت زایی مانند انتشار اسامی هیئت مدیره شرکت ها گفت: ۱۳۴ کرسی هیئت مدیره در چهار صندوق تحت پوشش باید شفاف به اطلاع مردم می رسید که چه کسانی هستند. این اقدام را انجام دادیم و امروز کتابچه ای در این زمینه آماده و نقشه راه فعالیت های شفاف ساز را تهیه کردیم و کمیته ای این مسیر را با برنامه جلو می برد.

شریعتمداری با اشاره به دیگر فعالیت ها در راستای شفاف سازی گفت: برخی تصور میکنند اسامی دریافت کنندگان وام کرونا محرمانه است در حالی که این تسهیلات به یارانه متصل است و چیز پنهانی نیست. گفت: تسهیلات اشتغال روستایی و کسب و کار ناشی از کرونا هم همینطور است. مسیر شفافیت ادامه دارد. شفاف سازی از هر دری وارد شود، فساد از در دیگر خارج می شود.

وی ادامه داد: بورسی شدن فعالیت های اقتصادی یک راه حل شفاف ساز بود که در دستورکار قرار گرفت. بالغ بر ۸۰ درصد فعالیت های اقتصادی وزارت رفاه بورسی شده است و ۱۴ درصد بازار بورس ایران در اختیار شرکت های زیرمجموعه وزارت رفاه است که ۱۰ درصد آن مربوط به به شستا است. بورسی شدن شستا به این معنا بود که دارایی های قیمت خورده شستا روی تابلو بورس مشخص شده است.

شریعتمداری با اشاره به اقدامات انجام شده برای واگذاری دو درصد از سهام شستا به مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: این موضوع امروز به تصویب هیئت امنا رسیده و مراحل قانونی اش را در بورس پیگیری می کنیم، به ما وعده داده اند که زمینه های اجرایی آن فراهم است تا بازنشستگان تامین اجتماعی خودشان هم سهامدار شستا باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در موضوع بازنشستگان تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت شان به کار می گیریم، گفت: ۶۵۰۰ میلیارد در بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری درنظر گرفته شده بود با دکتر نوبخت صحبت کردیم که حقوق بازنشستگان کشوری را به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسانیم که ایشان نیز این وعده را داده و امیدواریم محقق شود.

وی به همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: مذاکراتی در قالب ۵۷ جلسه با بخش های مختلف دولت برای تامین منابع لازم و تسویه بخشی لز مطالبات تامین اجتماعی از دولت صورت گرفت و در نهایت ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار قرار گرفت و بر اساس آن افراد ۳۰ سال سابقه خدمت دیگر زیر دومیلیون و ۸۰۰ هزار نمی گیرند.

وی ادامه داد: در واقع یک و نیم میلیون نفر حداقلی بگیر بودند که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند که حقوقشان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می رسد. حداقل بگیران۳۵ سال سابقه کاری هم ۳۰۰ هزار نفر هستند که حقوق آنها به سه میلیون تومان می رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین خبر داد که مذاکراتی انجام شده که ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات تامین اجتماعی از دولت تادیه شود.

ادامه دارد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.