تصویر روشن‌ترین و واضح‌ترین کهکشان/ وسوسه شمردن تمام ستاره‌ها

۱۴م آذر ،

به گزارش خبرگزاری مهر، کشف کهشکان تازه به قدری غیرقابل باور بود که محققان از آن با عنوان کهکشان درخشنده یاد کرده اند و به رغم اینکه با زمین چند میلیون سال نوری فاصله دارد این تصویر به قدری روشن و واضح است که مخاطب برای شمردن ستاره های آن وسوسه می گردد.

تصویر کهکشان درخشنده به قدری واضح است که شمردن تک تک ستاره های آن تقریبا ممکن است

آبشار روشنی از ستاره های کهکشان ESO 318-13 که توسط تلسکوپ فضایی هابل متعلق به ناسا و سازمان فضایی اروپا است ملاحظه شده است.

کهکشانها عمدتا فضاهای خالی می باشند و ستاره های داخل آن تنها حجم کوچکی را اشغال کرده اند. اگر یک کهکشان بیش از حد غبارآلود نباشد می تواند نوری که از پس زمینه آن حاصل می گردد را منعکس کند. این امر ملاحظه کهکشانهایی که گویی روی هم قرار گرفته اند را نسبتا متداول می کند.

این تصویرنشان دهنده پدیده های رنگی و روشن در آسمان شب است

این کهکشان میان یک مجموعه وسیع از اشیاء روشن کیهانی قرار گرفته است.

سازمان فضایی اروپا طی بیانیه ای گفت: نکته ای که بیش از سایر موارد توجه برانگیز است، قسمت نزدیک به مرکز این تصویر است که شبیه یک ستاره بسیار روشن در داخل کهکشان ESO 318-13 است. درحالی که آنچه به نظر یک ستاره بسیار روشن به نظر می رسد تنها یک خطای دید است.

این بیانیه می افزاید: این ستاره در حقیقت در کهکشان راه شیری، کهکشان ما، قرار دارد و به قدری نور آن روشن است که به نظر نزدیک به کهکشان ESO 318-13 می رسد.

همچنین صفحات درخشان دیگری نیز در این قاب تصویر وجود دارد که کهکشانهای دوردست می باشند.

در گوشه راست تصویر یک کهکشان بیضی شکل به وضوح ملاحظه می گردد، این کهکشانی است که بسیار بزرگتر و دورتر از کهکشان ESO 318-13 است.

نکته جالب تر این که محققان با نگاه به کهکشان ESO 318-13 یک کهکشان مارپیچی دوردست یافته اند که امیدوارند روزی آن را با جزئیات مورد مطالعه قرار دهند.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.