تضعیف شخصیت عامل تشدید آسیب های اجتماعی

۷ م دیماه ،

تضعیف شخصیت با تخریب نگرش و فرهنگ،تضعیف باورهای مذهبی،اعتقادهای والدین،ارتباطات و تعاملات فردی و اجتماعی عامل تشدید انحراف ها و آسیب های اجتماعی است.

جعفر بای آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،گفت: ساختار شخصیت از بدو تولد،روان بنه،مصالح اصلی و اولیه ساختمان شخصیتی اشخاص،در ابتدا یکسان،سپس با تغییر سلیقه ها ،ارتباطات و تعاملات فردی،اطرافیان و جامعه شکل می گیرد.
وی با اشاره به نقش خانواده در تغییر شخصیت افزود: باورهای فردی،مذهبی،آداب و رسوم،فرهنگ،اعتقادات،جایگاه اجتماعی،اقتصاد،میزان سواد، نگرش خانواده در تغییر شخصیت نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به نقش محیط و جامعه در تغییر شخصیت گفت: محل زندگی،همسالان،آموزش و پرورش،اختلافات طبقاتی،مشارکت های گروهی و عمومی،امکانات رفاهی و تفریحی،رسانه ملی،وسایل ارتباط جمعی،فرهنگ جامعه،تفاوت نگرش جامعه بر باورهای مذهبی و اجتماعی نقش مهمی بر تغییر شخصیت دارد.
بای با اشاره به نقش شخصیت بر ایجاد آسیب های فردی و اجتماعی گفت: با توجه به تفاوت شرایط و عوامل موثر بر شکل گیری شخصیت،تضعیف شخصیت، تضعیف باورهای فردی و مذهبی،گرایش به سمت جرایم و انحراف ها،عامل ایجاد آسیب های فردی و اجتماعی است.
وی در پایان در خصوص راههای پیشگیری احتمالی افزود: تقویت باورهای مذهبی،تقویت فرهنگ ایرانی و مذهبی،اهمیت به تربیت فرزندان در سنین کودکی یا از بدو تولد،عملکرد مناسب رسانه ملی،وسایل ارتباط جمعی،نظام،جامعه ایجاد امکانات مناسب رفاهی و تفریحی،آموزش مهارت های زندگی و تربیت فرزندان عوامل موثر بر کاهش آسیب های احتمالی است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.