تظاهرات آلمانی ها علیه سیاست های جنگ طلبانه ترکیه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

معترضان آلمانی، سیاست های جنگ طلبانه ترکیه را درباره سوریه محکوم نمودند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر iبه نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، رجب طیب اردوغان اول وزیر ترکیه روز قبل با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو نمود.
عضویت احتمالی ترکیه در اتحادیه اروپا و اوضاع سوریه در کانون مسائل مطرح در مذاکرات مرکل و اردوغان بود. آلمان تاکید دارد که ترکیه باید نقش بسیار بسیاری در مسائل سوریه و حل و فصل این مسئله ایفا کند. مسئله فلسطین یکی دیگر از مسائل مطرح در کنفرانس خبری دیروز اردوغان و مرکل بود.
به نظر ترکیه، اسرائیل باید شهرک سازی هایش را متوقف کند و از ترکیه iبه سبب کشتن چند شهروند ترک در ماجرای حمله iبه کاروان حامل کمکهای انسان دوستانه iبه غزه عذرخواهی کند و غرامت بپردازد.
درحالی اردوغان با مرکل ملاقات می نمود که در مقابل ساختمان محل برگزاری این ملاقات، هزاران نفر در اعتراض iبه سیاستهای اردوغان تظاهرات نمودند. شرکت نمایندگان در این تظاهرات، اردوغان را iبه نقض حقوق بشر متهم می نمودند و اینکه وی اقلیتهای دینی را وادار می نماید نگرشهای خودشان را تغییر بدهند.
علی دوگان از شرکت نمایندگان در این تظاهرات برلین گفت:« اقلیت های قومی و دینی از قبیل مسیحیان و علوی ها و نمودها و ارمنی ها در ترکیه از احترام برخوردار نمی باشدند و حقوق آنها رعایت نمی شود . این رویکرد اشتباه است.»
بیش از چهل سازمان فعال در آلمان درخواست شرکت در تظاهرات دیروز آلمان را مطرح نموده بودند. شرکت نمایندگان در این تظاهرات دولت اردوغان را متهم می نمودند که در تلاش است برای آغاز جنگ با سوریه وارد عمل شود.
چندین نفر از اعضای احزاب مخالف دولت آلمان که در پارلمان این کشور حضور دارند روز قبل iبه جمع معترضان در تظاهرات برلین محلق شدند.
سوویم داگدیلان از اعضای چپگرای پارلمان آلمان در تظاهرات برلین  گفت:« در حال حاضر ، رجب طیب اردوغان iبه شبه نظامیان القاعده که در سوریه حضور دارند و همچنین اعضای گروه موسوم iبه ارتش آزاد سوریه، سلاح می دهد.
این گروهها در سوریه جنگ iبه راه انداخته اند. این سخن iبه معنای آن است که ترکیه از مدتها پیش یکی از بازیگران جنگ در سوریه است. این رویه ترکیه برخلاف قوانین بین المللی است. حمایت ترکیه از تغییر رژیم در سوریه، نقض قوانین بین المللی است.»
شرکت نمایندگان در تظاهرات برلین iبه شدت از عملکرد اردوغان در زمینه حقوق بشر انتقاد نمودند. این اشخاص iبه شدت با مسافرت اردوغان iبه آلمان مخالف بودند. آنها سیاستهای جنگ طلبانه اردوغان را درباره سوریه محکوم نمودند.
یک معترض دیگر آلمانی در این تظاهرات گفت.. ما در حمایت از اشخاصی تظاهرات می کنیم که در زندانهای ترکیه iبه اعتصاب غذا مبادرت نموده اند. ما با خودمان عهدکرده بودیم که اگر اردوغان iبه آلمان بیاید در اعتراض iبه حضور وی در آلمان تظاهرات کنیم.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.