تظاهرات جوانان مسلمان کوموری در محکومیت اهانت به پیامبر اسلام

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، هزاران نفر از جوانان کوموری بعد از برگزاری نماز جمعه در مورونی، پایتخت کومور به تظاهراتی علیه انتشار فیلم موهن «بی‌گناهی مسلمانان» کردند و انتشار این فیلم را که به تحقیر اسلام و پیامبر اسلام می‌پرداخت را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جلوی تظاهرکنندگان پارچه بزرگی به چشم می‌خورد که بر روی آن نوشته شده بود: « ما همگی خود را فدای پیامبر اسلام می‌کنیم.» بر روی پـلاکاردهای دیگری بـه زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه نوشته شده بود: «خدا آمریکا را نابود کند» یا «من افتخار می‌کنم که مسلمانم».

مسلمانان خشمگین پس از خروج از مسجد جامع تا صد متری سفارت فرانسه متوقف شدند. محمد حسین واهالانی، امام جمعه مورونی که در جلوی تظاهرکنندگان در زیر باران حضور داشت، به خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: «امروز همه مسلمانان باید عصبانی باشند. ما برای نشان دادن این که شخصیت پیامبر مصون از تعرض و خط قرمز ماست در این‌جا اقدام به تظاهرات کردیم».

وی افزود: «هدف، سفارت فرانسه نیست بلکه برای ابراز عقیده است. این که هر مسلمان باید احساس کند که این امر به او مربوط می‌شود.»

او در هنگام خطبه نماز جمعه درباره درک مفهوم غربی آزادی بیان اظهار کرد: «این مفهوم با عقاید ما یکی نیست.»

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.