تظاهرات در مجلس+در کمیسیون تحت مدیریت حسینیان زد و بند شده؟+غیبت ارباب کمیسیون انرژی/حاشیه مجلس

به گزارش خبرآنلاین، اعضای هیات رئیسه چندبار نام حمیدرضا کاتوزیان رئیس این کمیسیون را اعلام کردند تا در اینباره توضیح دهد. نهایتا هم جهانبخش محبی​نیا به شوخی گفت: «ارباب کمیسیون انرژی نیستند»!

لاریجانی هم به شوخی خطاب به نایب رئیس این کمیسیون گفت: آقای سودانی تازه رای آورده​اند، حالشان هم مساعد است! ایشان بیایند توضیح دهند.

لایحه تغییر تقسیمات کشوری برای افزایش ۲۰ حوزه انتخابیه جدید نیز در دستور کار امروز مجلس بود که با جنب و جوش بسیار زیاد نمایندگان همراه بود. رئیس مجلس از این رفت و آمدها به «تظاهراتی در مجلس» تعبیر کرد و گفت: گویا این موضوع برای آقایان خیلی مهم است.

نمایندگان مخالف این لایحه معتقد بودند که لزومی ندارد مجلس هشتمی​ها در آخرین روزهای کاری خود برای تعداد نمایندگان مجلس دهم اظهار نظر کنند و بهتر است این موضوع به مجلس نهم موکول شود. حسین نقوی حسینی نماینده ورامین یکی از همین نمایندگان بود که با اشاره به تغییر نظر کمیسیون شوراها درباره ترکیب نمایندگان تهران در مجالس بعدی گفت: گویا آقایان در این باره زد و بندهایی کرده​اند که یک شبه نظرشان را عوض کرده​اند! وگرنه چه ضرورتی داشت که کمیسیون شوراها گزارشش را ارائه دهد و دوباره نظر خود را درباره تعداد نمایندگان تهران عوض کند؟ این نشان دهنده زد و بند است!

لاریجانی هم که می گفت با حسینیان در اینباره گفت و گو کرده است، گفت: نمی​شود به تغییر نظر کمیسیون عنوان «زد و بند» اتلاق کرد. ممکن است آقایان به این نتیجه رسیده باشند که بهتر است نظرشان را عوض کنند. آنها خیلی طولانی در اینباره بررسی کرده اند. نباید عبارتی به کار ببرید که بی جهت افراد تحقیر شوند.

نهایتا هم نمایندگان به کلیات این لایحه رای نداده و تعیین سرنوشتش را به مجلس نهم سپردند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.