تظاهرات صدها هزار پرتغالی در اعتراض به برنامه‌های اقتصادی دولت

۱۳م اسفند ،

هم‌زمان با حضور نمایندگان بانک مرکزی اروپا، صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا در پرتغال، صدها هزار پرتغالی در لیسبون و دیگر شهرهای این کشور در اعتراض به برنامه‌های اقتصادی دولت دست به تظاهراتی گسترده زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، دولت پرتغال به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، بودجه بخش‌های دولتی را کاهش داده و در تلاش است تا با افزایش مالیات، کسری بودجه خود را جبران کند. همین امر سبب افزایش اعتراض‌ها در این کشور شده است.

آرمنیو کارلوس، دبیرکل اتحادیه سراسری کارگری پرتغال که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: امروز بر همه روشن است که این دولت هیچ مشروعیت سیاسی و اخلاقی ندارد و همچنین فاقد مقبولیت عمومی است.

وی ادامه داد: هیچ وزیری به درخواست استعفای مردم اعتنایی نکرده و دولت خود تبدیل به بزرگ‌ترین مشکل شده است.

معترضان که در این راهپیمایی برای اولین بار طی سال‌های قبل، به نشانه اعتراض، سرود انقلاب سال ۱۹۷۴ پرتغال را نیز خواندند، از دولت خواستند برنامه ریاضت اقتصادی خواسته شده از سوی وام‌دهندگان را متوقف کند. پرتغال برای مقابله با کسری بودجه‌اش، مبلغ ۷۸ میلیارد یورو از تروئیکا وام دریافت کرده است.

این تظاهرات هم‌زمان در ۴۰ شهر پرتغال برگزار شد و برگزارکنندگان امیدوارند تعداد تظاهرکنندگان بیش‌تر از مشارکت‌کنندگان در تظاهرات ماه سپتامبر باشد.

در ماه سپتامبر که بزرگ‌ترین تظاهرات ضد دولتی طی سال‌های اخیر در پرتغال نام گرفته، بیش از ۵۰۰ هزار تن به نشانه اعتراض در لیسبون تظاهرات کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.