تظاهرات ضد دولتی مراکشی ها در اعتراض به شرایط بد اقتصادی

۰۲م آذر ،

aljazeera-43.jpg

مردم مراکش به ویژه قشر بیکار جامعه این کشور در اعتراض به وضعیت معیشتی و کمبود شغل برای دومین بار طی هفته جاری دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مردم مراکش در رباط، پایتخت این کشور برای دومین بار طی هفته جاری دست به تظاهرات ضد دولتی زدند که این امر نگرانی در محافل دولتی این کشور را از احتمال فراگیر شدن اعتراض‌ها افزایش یافته است.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی علیه دولت، مقامات این کشور را به خلف‌ وعده وعمل نکردن به وعده‌های خود در سال قبل مبنی برایجاد اشتغال‌ متهم کردند.

تظاهرکنندگان شعار “مردم خواهان تغییرند” و شعارهایی منتقدانه نسبت به عملکرد عبدالاله بنکیران، اول وزیر این کشور سردادند.

در پی این تظاهرات نیروهای پلیس وارد عمل شدند وبا استفاده از باتوم وبا شیوه خشونت آمیز اقدام به متفرق ساختن تظاهرکنندگان کردند.

نخست وزیر مراکش پیش از این با اشاره به بحران اقتصادی این کشور از مردم خواسته بود تا “کمربندهای خود را برای رویارویی با بحران‌های مالی ببندند”.

مراکش که جمعیتی نزدیک به ۳۰ میلیون نفر دارد از وضعیت اقتصادی خوبی بهره‌مند نیست که عمده سبب آن بحران مالی اروپا است که بزرگترین شریک تجاری مراکش به شمار می‌رود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.