تظاهرات مردم آلمان و هلند در حمایت از اسرای فلسطینی

۱۸فروردین۱۳،

مردم آلمان و هلند در حمایت از اسرای فلسطینی دست به تظاهرات زده سکوت جوامع جهانی را عامل ترغیب اسرائیل در ادامه جنایاتش می‌دانند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد: فلسطینیان مقیم هلند از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستند سکوت خود را در قبال سوءاستفاده صهیونیست‌ها از اسرای فلسطینی و   اهمال پزشکی در زندان‌ها بشکنند.

خانه فلسطینیان در هلند با انتشار یافتن بیانیه‌ای رفتار صهیونیست‌ها را در قبال اسرای فلسطینی در زندان جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نقض وقیحانه قوانین بین المللی برشمرده است.

در این بیانیه از مارک روت، اول وزیر هلند و اعضای پارلمان این کشور خواسته شده موضع قاطعی نسبت به نقض حقوق فلسطینیان توسط اشغال‌گران رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

این مرکز با محکوم کردن سکوت مرموز جامعه جهانی نسبت به رفتار اسرائیل تأکید می‌کند: هیچ‌چیز بهتر از سکوت جامعه جهانی نمی‌تواند اسرائیل را به ارتکاب این جنایات ترغیب کند.

از سال ۱۹۶۷ تاکنون رژیم اشغال‌گر قدس ۲۰۴ اسیر فلسطینی را در زندان به شهادت رسانده و عده بسیاری نیز پس از آزادی به‌علت ابتلا به بیماری‌های مختلف در زندان جان خود را از دست داده‌اند.

خانه فلسطینیان هلند با درخواست از جوامع جهانی برای قراردادن مسئله اسرای فلسطینی در رأس اولویت‌های خود موضع سازمان‌های حقوق بشری را در قبال رفتار اسرائیل با فلسطینیان پایین‌تر از حد لازم ارزیابی کرد.

این مرکز همچنین خواستار برگزاری تجمعات اعتراضی در سراسر دنیا در حمایت از اسرای فلسطینی و محکومیت جنایات اسرائیل شده است.

بنا به اعلام این مرکز قرار است در روز ۱۷ آوریل [۲۸ فروردین ماه] که روز اسرای فلسطینی نام‌گذاری شده است تجمعات سراسری با هدف افزایش آگاهی اذهان عمومی غرب نسبت به وضعیت اسرای فلسطینی برگزار شود.

از سوی دیگر روز جمعه نیز جمعیت فلسطینیان آلمان نیز با تدارک یک راهپیمایی اعتراضی در شهر دورتموند در ایالت راین ــ وستفالیای شمالی سیاست‌های خصمانه اسرائیل را درقبال اسرای فلسطینی محکوم کردند.

تجمع کنندگان در این تجمع اعتراضی تصاویری از اسرای فلسطینی به‌ویژه میسره ابوحمدیه حمل می‌کردند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.