تظاهرات مردم بحرین در پی شهادت نوجوان ۱۷ ساله

فعالان بحرین اعلام کردند پس از کشته شدن یک معترض هفده ساله به ضرب گلوله نیروهای رژیم آل خلیفه در شمال غربی منامه، بحرینی های صبح روز شنبه تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری آلمان ، “علی حسن نامه ” روز جمعه از نزدیک هدف اصابت گلوله نیروهای امنیتی بحرین در روستای صدد قرار گرفت و در دم جان باخت.
وزارت کشور بحرین در بیانیه ای مدعی شده است این حادثه پس از آن روی داد که یک خودروی پلیس هدف «حمله تروریستی» قرار گرفت که باعث شد پلیس «مطابق با قانون»، واکنش نشان دهد.
فعالان اعلام کردند انتشار خبر مرگ نامه باعث برگزاری تظاهرات در بسیاری از بخش های بحرین در ساعات اولیه صبح روز شنبه شد و معترضان، خیابان ها را مسدود کردند و با پلیس درگیر شدند.
شاهدان با رد ادعای وزارت کشور بحرین، اعلام کرده اند نامه در حمله پلیس به معترضانی که در این روستا راهپیمایی می کردند، کشته شده است.
یک شاهد در گفتگو با خبرگزاری آلمان با اعلام اینکه «این راهپیمایی صلح آمیز بود»، افزود: «وی (قربانی) در حال حرکت در جلوی راهپیمایان بود و به محض اینکه به خیابان اصلی رسید، پلیسی که مخفی شده بود، شروع به تیراندازی کرد».
 مرگ نامه که دو ماه پس از کشته شدن یک نوجوان شانزده ساله به ضرب گلوله پلیس روی داد، شمار تلفات اعتراضات حامیان اصلاحات را در بحرین از ماه فوریه سال دو هزار و یازده تاکنون به صد و چهارده نفر  افزایش داد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.