تظاهرات هزاران مصری در اعتراض به پیش‌نویس قانون‌اساسی تازه این کشور

۱۰م آذر ،

AFP4-2.jpeg

هزاران تن از مخالفان مصری با حضور در میدان التحریر قاهره انحلال مجمع موسسان مصر و نیز لغو دستورات صادر شده از سوی رئیس‌جمهوری این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، هزاران تن از مردم مصر به دعوت احزاب و تشکل‌های لیبرال و مخالف دولت، به میدان التحریر قاهره آمدند و خواستار لغو دستورات اخیر محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر مبنی بر افزایش اختیارات رئیس‌جمهوری شدند.

در این تظاهرات که چهره‌های مطرح مخالفان از جمله عمر موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب، حمدین صباحی، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری مصر و محمد البرادعی، رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور داشتند تظاهرکنندگان همچنین کناره‌گیری دولت و انحلال مجمع موسسان مصر را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان مصری در این تظاهرات اعلام کردند که پیش نویس تازه قانون اساسی کشور را قبول نمی‌کنند و مجمع موسسان که این پیش‌نویس را تصویب کرده دیگر مشروعیت ندارد و باید مجمع دیگری به جای هیات کنونی روی کار آید.

در قسمت دیگری از قاهره تظاهرکنندگان خشمگین با برگزاری تظاهرات در مقابل مسجدی که محمد مرسی برای ادای نماز جمعه به آنجا رفته بود، اعتراض خود را به پیش‌نویس تازه قانون اساسی و نیز دستورات صادر شده از سوی رئیس‌جمهوری مصر نشان دادند.

شدت تظاهرات به حدی بود که رئیس‌جمهوری مصر برای مدتی قادر به ترک مسجد نبود و تظاهرکنندگان در مقابل مسجد تجمع کرده و شعار “دستورات مرسی باید لغو شود” سر دادند.

پیش بینی می‌شود تظاهرات قاهره که تعداد آن همچنان رو به افزایش است تا پاسی از امشب ادامه داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.