تظاهرات گروههای مدافع حقوق زنان در لندن

گروههای مدافع حقوق زنان در اعتراض به تعبیض جنسیتی در المپیک، همزمان با آغاز رقابت ها به راهپیمایی در کشور میزبان پرداختند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز، آن دسته از مدافعان حقوق زنان که معتقدند  در رقابت های المپیک برخلاف روح و شعار این تورنمنت طلائی نسبت به زنان تبعیض جنسیتی نشان داده می شود در اعتراض به این موضوع و همزمان با روزهای آغازین این رقابت ها در لندن به راهپیمایی پرداختند.
 آنها از کمیته ی بین المللی المپیک درخواست دارند که در رقابت های المپیک تعداد رشته ها و مدال ها برای زنان و مردان به یک اندازه شود.
 نمایندگانی از کشور های اروپائی در لندن گرد هم آمدند تا در راهپیمائی سمبلیک از کمیته ی بین المللی المپیک بخواهند به شعار المپیک در خصوص نبودن هیچ گونه تبعیض عمل کند.
 آنی سوگییر،  سخن گوی لیگ بین المللی حقوق  زنان از پیشرفتی که در تعداد کشورهای فرستنده ی ورزشکار زن به رقابت ها به وجود آمده است قدردانی کرد با این وجود اعلام کرد که هنوز زن ها در ۳۰ زمینه کمتر از مردان به رقابت می پردازند و تنها ۱۳۲ مدال برای آنها موجود است در حالی که ۱۶۲ مدال برای مردان آماده شده و این خود جای تامل دارد.
وی دراین ارتباط گفت:  پر واضح  است که کارهای بسیاری انجام شده اما با جرات می گویم که همچنان کارهای زیاد دیگری نیز باید به انجام برسد و راه درازی در پیش است./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.