تظاهرات گسترده در اردن

جام جم آنلاین: تظاهرات گسترده مردمی علیه دولت و پادشاه اردن در شهرهای امان و الطفیله و بازداشت دستکم ۲۰ معترض از آخرین خبرهای اردن به شمار می رود.

 شهرهای مختلف اردن از جمله امان و الطفیله شب گذشته شاهد اعتراضات گسترده ای علیه نظام پادشاهی این کشور بود.

این در حالی است که این اعتراضات پیش از این تنها علیه دولت مطرح می شد اما اکنون گسترده شده و موج آن به عبدالله دوم پادشاه اردن نیز رسیده است به طوری که در تظاهرات روز گذشته اردنی ها شعارهایی را علیه عبدالله دوم سر دادند.

معترضین در جریان این تظاهرات سرنگونی دولت “فایز الطراونه” و تشکیل دولت ” نجات ملی” را خواستار شدند.

بنا بر اعلام فعالان و شاهدان عینی، در اعتراضات روز گذشته ۱۵ نفر در شهر الطفیله و ۴ تن دیگر در امان بازداشت شدند. موج این بازداشت ها از عصر روز گذشته آغاز شد و تا نیمه های شب ادامه داشت.

به گفته فعالان اردنی، در جریان بازداشت معترضین، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و ضد شورش حضور داشتند.

در همین حال صدها معترض شب گذشته با تحصن در مقابل استانداری الطفیله اعلام کردند که تا زمان آزادی تمامی بازداشت شدگان به تحصن خود ادامه خواهند داد.

نیروهای امنیتی اردن همچنین “محمد المعابره” فعال اردنی و یکی از معترضین در تظاهرات روز گذشته را به دلیل حمل پلاکاردی که بر روی آنها جملات توهین آمیزی به عبدالله دوم پادشاه اردن و همسرش نوشته شده بود بازداشت کردند.

دولت اردن هفته گذشته قیمت بنزین و فرآورده های نفتی را ۷ تا ۱۰ درصد افزایش داد اما عبدالله دوم در پی بروز اعتراضات گسترده در کشور و اشاره تلویحی ۹۰ نماینده پارلمان به طرح استیضاح دولت فایز الطراونه تصمیم مذکور را لغو کرد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.