تظاهرات گسترده در حمایت از زندانیان اتا در اسپانیا

۲۴م دیماه ،

afp6-23.jpg

ده‌ها هزار تن از مردم اسپانیا در حمایت از حقوق اعضای زندانی سازمان جدایی طلب باسک (اتا) دست به تظاهرات زدند؛ تظاهراتی که چندین تن از سیاستمداران فرانسوی واعضای حزب جمهوری خواه شین فین ایرلند نیز در آن حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، این راهپیمایی اعتراضی در بیلبائو، مرکز باسک و با حضور بسیاری از سیاستمداران بلندمرتبه منطقه‌ای و پیللر باردم، مادر خاویر باردم، بازیگر برنده اسکار و فدریکو سارا گوسا، دبیرکل سابق سازمان فرهنگی، هنری و علمی سازمان ملل (یونسکو) برگزار شد. همچنین هیچ گزارشی مبنی بر خشونت آمیز بودن این راهپیمایی اعلام نشده است.

در این راهپیمایی که توسط یک نهاد مدنی برای زندانیان موسوم به “هریرا” برگزار شده بود تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را در دست داشتند که شعارهایی چون “حقوق بشر، راه حل، صلح، زندانیان باسک به خانه برگردید” بر روی آن‌ها نوشته شده بود.

برخی از راهپیمایان پرچم‌های کاتالان را به نشانه همبستگی و اتحاد با این ناحیه شمال شرقی اسپانیا در دست داشتند.

براساس بخشی از متمم ضمیمه شده به قانون مقابله با تروریسم مصوب سال ۱۹۷۵ میلادی، جدایی طلبان باسک در تمام زندان‌های نقاط اسپانیا و فرانسه پراکنده شدند تا دسترسی آن‌ها به یکدیگر و ارتباطشان با هم مشکل باشد.

هریرا درخواست کرده که بیش از ۷۰۰ عضو زندانی اتا که هم اکنون در نقاط دور و نزدیک محبوس می باشند به منطقه باسک منتقل شده تا آسان‌تر بتوانند با خانواده‌ها و خویشاوندان خود ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.