تظاهرات گسترده مردم بحرین روز جمعه برگزار می شود

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی المنار، نیروهای مخالف بحرینی در آستانه نشست شورای حقوق بشر در ژنو در بحرین تجمع مردمی با عنوان «کجاست حقوق بشر » برگزار کردند.
از طرف دیگر حکومت بحرین به سرکوب مردم این کشور با توجه به تداوم تظاهرات که تظاهرکنندگان طی آن سرنگونی حکومت آل خلیفه و آزاد کردن همه بازداشت شدگان را خواهانند ادامه می دهد .
گزارشگر المنار در گزارشی گفت: گوش حکومت بحرین به روی صدای مردم این کشور که خواستار تغییرات هستند کر شده است و با گلوله های جنگی ساچمه ای به تظاهرکنندگان پاسخ می دهد و به گفته مخالفان، حکومت بحرین به نقض حقوق بشر در زندانهایی که بازداشت شدگان سیاسی را بدون محاکمه زندانی کرده است ادامه می دهد.
نیروهای سیاسی مخالف بحرینی در آستانه نشست شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد در ژنو دیشب در میدان الحریه، تجمع بزرگ مردمی برگزار کردند.
در این تجمع فاش شد که به شماری از کودکان در داخل زندانهای حکومت بحرین تعرض جنسی شده است و شماری از جوانان نیز شکنجه و کشته شدند. گناه آنان نیز مشارکت در تظاهرات بوده است.
یک خردسال بحرینی با گریه در این تجمع گفت:« زمانیکه با این سن کم بازداشت و شکنجه شدم، مورد تعرض قرار گرفتم».
یک نوجوان دیگر گفت :« شمار شهدا در یکسال و نیم گذشته از هشتاد نفر فراتر رفته است و آنان با شکنجه، اصابت گلوله ، سرکوب و خفگی کشته شدند و حتی جنینهای داخل شکم مادران نیز در امان نمانده اند ».
عبد النبی عکری رئیس انجمن شفافیت و از مسئولان در مرکز حقوق بشر بحرین گفت :« بحرین در گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد یکی از شانزده کشور خطرناکی است که حقوق بشر در آن نقض می شود ».
“خلیل مروزق” معاون سیاسی دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین گفت :« این نهادها و حاکمیت با انتخابات و مشروعیت حقیقی بر سر کار نیامده بلکه با زور و اجبار بر سرکار هستند بنابراین نمی توان آنچه را می گویند گوش کرد ».
گزارشگر المنار افزود یوسف ربیع رئیس مجمع حقوق بشر بحرین اعلام کرد گزارش این مجمع با عنوان «شهروندان در چنگ جلاد »به رئیس شورای حقوق بشر و گزارشگران شکنجه تحویل داده خواهد شد.
این گزارش بر دست داشتن فرزندان پادشاه بحرین و اعضای خانواده حاکم بر بحرین در نقض حقوق  بشر تأکید کرده است .
از طرف دیگر دهها نفر با تجمع در منطقه نویدرات با حسن قنبر از بازداشت شدگان سیاسی ابراز همبستگی کردند و آزادی فوری وی و همه بازداشت شدگان دیگر را خواستار شدند .
این تجمع همزمان با به تعویق افتادن رسیدگی به پرونده قنبر برگزار شد. رسیدگی به پرونده قنبر در دادگاه تا بیست و پنجم سپتامبر به تعویق افتاد.
انقلابیون بحرینی در منطقه درّاز در اعتراض به بازداشت کادر آموزشی و دانش آموزان به بستن خیابان نهم مارس با لاستیکهای به آتش کشیده شده اقدام کردند.
بحرینی ها با برپایی تظاهرات مقدماتی در مناطقی مانند در نبی صالح ، ستره ، محزا و الدیر برای برگزاری تظاهرات گسترده در روز جمعه آینده در منامه آماده می شوند.
تظاهرکنندگان پرچمهای بحرین  و تصاویر رهبران بازداشت شده سیاسی را در دست دارند و شعار سرنگونی حکومت آل خلیفه را سر می دهند .
تظاهرات بحرینی ها در منطقه سماهیج با شعار « یار رسول الله » و در اعتراض به فیلم موهن به مسلمانان برگزار شد .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.