تظاهرات گسترده یمنی‌ها علیه نفوذ خاندان عبدالله صالح در این کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

ده‌ها هزار یمنی با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در بعضی استان‌های این کشور بار دیگر برکناری نزدیکان علی عبدالله صالح از پست‌های امنیتی و نظامی یمن را خواستار شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، ده‌ها هزار تن از مردم یمن با برگزاری تظاهراتی تحت عنوان جمعه‌ “برکناری نزدیکان صالح” بار دیگر برخواسته‌های خود مبنی بر برکناری چهره‌های نزدیک به علی عبدالله صالح،‌ دیکتاتور سابق این کشور از پست‌های کلیدی و امنیتی یمن تاکید نمودند.

شرکت نمایندگان در این تظاهرات که در صنعاء پایتخت یمن و شماری از استان‌های دیگر این کشور برگزار شد، پاکسازی موسسه‌های دولتی و نهادهای نظامی این کشور از وابستگان رژیم سابق را خواستار شدند.

در خیابان “الستین” صنعاء جمعی از تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی از عبدربه منصور هادی،‌رئیس جمهوری یمن خواستند تا پیش از آغاز گفت‌وگوی ملی گسترده در این کشور اقداماتی سریع برای برکناری چهره‌های نزدیک به عبدالله صالح اتخاذ کند.

گفت‌وگوهای ملی یمن قرار است ماه جاری میلادی با حضور احزاب و گروه‌های سیاسی این کشور و با هدف حل‌وفصل بحران یمن برگزار شود.

از سوی دیگر جمعی از حوثی‌های یمن نیز با برگزاری تظاهراتی در استان شمالی صعده، مخالفت خود را با دخالت آمریکا در امور داخلی یمن اعلام نمودند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.