تعادل در بازار بورس در دست شرکت های بزرگ

شرکت های بزرگ بورسی با در اختیار داشتن بیشترین ارزش سهام نقش مهمی را در تعادل این بازار ایفا می کنند.

مصطفی مردی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این مطلب که آمار منتشر شده حاکی از افزایش عمده ارزش بازار سهام در اختیار شرکت های بزرگ بورسی است گفت: تنها قسمت اندکی از ارزش بازار سرمایه در اختیار شرکت های کوچک است که تعداد آنها نیز زیاد است.
وی در ادامه اظهار داشت: این شرکت های بزرگ بورس هستند که با در دست داشتن سهم بالای بازار نوسانات نقش مستقیمی در افزایش رشد شاخص کل دارند و در واقع موفقیت و سودرسانی آنها است که می تواند بورس را سر پا نگه دارد.
مردی بانک ها و مخابرات را از جمله این شرکت های بزرگ معرفی کرد و بیان داشت: آینده بازار بورس در گرو همین شرکت های بزرگ است که با سیاست های جدید دولت در راستای رونق بازار سرمایه می توان به ایجاد تعادل کامل در بورس کشور خوش بین بود.
مردی در پایان سرمایه گذاری در شرکت های کوچک تر بورس را نیز ضروری دانست و افزود: این مطلب که بیشتر ارزش سهام در اختیار شرکت های بزرگ است نباید ما را از توجه به شرکت هایی با ارزش کمتر غافل کند چرا که هدف اصلی دولت رونق تمامی بخش های بازار بورس و گاهی اوقات نیز مشاهده شده سرمایه گذاری در شرکت های کوچکتر با سودرسانی بیشتری همراه بوده و سرمایه گذاران و مردم باید ازاین موضوع آگاه باشند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.