تعامل احزاب داخلی با نهادهای مدنی بین‌الملی بسیار ضعیف است

فروردین ۱۴۰۳

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مراوده جریان‌های سیاسی با احزاب بین‌المللی با در نظر گرفتن اولویت‌های احزاب اسلامی هیچ منعی ندارد و هرچند انجام مراودات بین‌المللی متحمل هزینه‌های مالی بسیاری است، اما ما در حد وسع خود اقدام به برقراری تعاملاتی بین‌الملی می‌کنیم.

“محمدنبی حبیبی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعزام هیئتی از حزب متبوعش به کشور آذربایجان، در راستای رابطه و تعامل میان نهادهای مدنی داخلی و بین‌المللی، اظهار داشت: عضویت حزب موتلفه در اتحادیه احزاب آسیایی (آی‌کپ) و حضور در اجلاس‌ها و کمیسیون‌های این اتحادیه به تعامل سازنده میان نهادهای مدنی در عرصه‌های داخلی و خارجی منجر می‌شود.

 
وی با اشاره به مزیت‌ها و دستاوردهای عضویت احزاب داخلی در اتحادیه احزاب آسیایی، گفت: شکل‌گیری چنین احزابی در سطح یک قاره به عنوان حلقه‌ای برای حفظ و تقویت منافع ملت آسیایی به حساب می‌آید و معتقدیم که احزاب با فعالیت خود با نهادهای بین‌المللی در قاره آسیا با نزدیک کردن دیدگاه‌ها، به عنوان مدافعین منافع این قاره در مقابل سایرین به حساب می‌آید.

حبیبی افزود: تعامل نهادهای مدنی ایران با سایر کشورها علی‌رغم وجود تفاوت‌ها و تقابل‌های مختلف به معنای مقابله به مثل با سایرین نیست بلکه به معنای حفظ منافع احزاب آن قاره با دیگر قاره‌ها است.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه وجود ارتباطات میان احزاب در یک قاره منجر به افزایش مشترکات و ائتلاف خواهد شد، تصریح کرد: حضور و عضویت حزب موتلفه در اتحادیه احزاب آسیایی مغایرت و منافاتی با تعامل حزب موتلفه با سایر احزاب در نقاط دیگر دنیا ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه در تعامل احزاب داخلی با سایر نهادهای مدنی قوی عمل نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: مراوده سایر جریانات سیاسی با احزاب بین‌المللی با در نظر گرفتن اولویت‌های احزاب اسلامی هیچ منعی ندارد و هرچند انجام مراودات بین‌المللی متحمل هزینه‌های مالی بسیاری است لذا ما در حد وسع خود اقدام به برقراری چنین تعاملاتی می‌کنیم.
 
وی افزود: حزب موتلفه به هیچ وجه با تعامل سایر احزاب داخلی با نهادهای مدنی و بین‌المللی مخالف نیست، مگر اثبات شود که یک حزب داخلی خصوصیاتی مغایر با اصول اصلی اسلامی و انقلابی دارد.

گفتنی است که حزب موتلفه اسلامی تنها حزب داخلی است که با عضویت در اتحادیه آسیایی آی‌پک با سایر نهادهای مدنی ارتباطات بین‌المللی دارد.

لازم به ذکر است که ترقی مسئول بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از اعزام هیئتی از حزب متبوعش به نمایندگی “حسن غفوری‌فرد” به کشور جمهوری آذربایجان در مهر ماه خبر داد.(اینجا)

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.