تعامل با رسانه ها از نابودی میراث ملی جلوگیری می کند

به گزارش ایرنا ‘شهرام امیری’، شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران رابط بین میراث فرهنگی و مردم هستند و در صورت برقراری یک تعامل دو سویه بین آنها، میراث تاریخی و ارزشمند کشور از هر نوع آسیبی در امان می ماند.

وی همچنین، به اعتبار تخصیص داده شده به مرمت مساجد تاریخی این استان خبر داد و افزود: ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این مساجد تاریخی اختصاص یافته که سهم کاشان ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت ۴۰ مسجد تاریخی است.

وی، در مورد جذب ۱۰۰ نیروی جدید در ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز گفت: ۸۰ نفر در شهرستان ها و بقیه در شهر اصفهان مشغول به فعالیت خواهند شد.

امیری، با اشاره به تصویب اجرای طرح مانیتورینگ مرکزی در اداره میراث فرهنگی استان اصفهان نیز اظهار داشت: با اجرای این طرح، بناهای تاریخی شاخص این استان به صورت شبانه روزی مراقبت و محافظت خواهند شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز در این نشست اظهار داشت: اعتبار تخصیص داده شده سال گذشته به این اداره، ۳۳ میلیارد ریال بوده است.

‘حسین یزدانمهر’ افزود: این میزان اعتبار برای مرمت و بازسازی ۱۰۰ اثر تاریخی هزینه شده است.

وی تاکید کرد: این اداره در سال گذشته از محل فروش بلیت در بناهای تاریخی زیر پوشش خود پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال درآمدزایی کرده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان همچنین، از تکمیل مراحل پرونده مراسم سنتی و مذهبی قالیشویان برای ثبت جهانی به یونسکو خبر داد و گفت: این پرونده در ماه جاری برای ثبت جهانی به عنوان یک اثر میراث معنوی ارسال خواهد شد.

وی همچنین، از تشکیل پرونده برای ثبت جهانی هنر ‘مخملبافی’ و ‘زری بافی’ و ارسال به یونسکو در سال آینده خبر داد.

یزدانمهر، در مورد ارجاع مالکیت ۱۰ خانه تاریخی کاشان به شهرداری کاشان نیز اظهار داشت: هنور حکم نهایی مالکیت این ۱۰ خانه به شهرداری داده نشده و سازمان میراث فرهنگی با پیگیری های حقوقی در این زمینه به دنبال بازپس گیری این آثار ارزشمند تاریخی است.

۱۷۲۴/۹۸۷۶/۷۴۲۸**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۳۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.