تعامل دستگاه قضایی با رسانه ها منجر به افزایش ‘دانش حقوقی’ مردم می شود

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه، ‘حسن رحیمی’ با تقدیر از تلاش‌های رسانه‌‌ای در انعکاس فعالیت‌های هفته قوه قضاییه، افزود: در طول هفته قوه قضاییه و پیش از آن خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و نیز صدا و سیما فعالیت مطلوبی به منظور توجه به برنامه‌ها، وظایف و نحوه عملکرد قوه قضاییه از خود نشان دادند.

وی از رسانه‌های متعهد و قانونمند به عنوان بازوان اطلاع‌رسانی حقوقی و قضایی نام برد و گفت:‌ هفته قوه قضاییه هر سال فرصت بسیار مناسبی برای انعکاس فعالیت‌های قوه قضاییه و پیشرفت‌های آن است و امسال نیز باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تعامل رسانه ها با ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه بسیار ارزنده و قابل تقدیر بود.

قائم‌ مقام ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه، رویکرد دستگاه قضایی را بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای رسانه‌ای در پیشبرد اهداف قضایی و اطلاع‌رسانی متناسب و قانونی از فعالیت‌های قوه قضاییه دانست و اظهار داشت:رسانه‌های مختلف با اطلاع‌رسانی دقیق، اصولی و منطبق با قانون و موازین حقوقی نقش موثری در جلب اعتماد عمومی دارند و در این مسیر با انجام متعهدانه وظایف خود به قوه قضاییه و سایر قوا نیز همواره یاری می‌رسانند.

رحیمی همچنین با تاکید بر این‌که هیچ‌گاه برنامه‌های ویژه این ستاد در هفته قوه قضاییه نمایانگر حجم انبوه فعالیت‌ها و تلاش‌های قضات و مسئولان قضایی نخواهد بود، گفت:‌ با توجه به این‌که رویکرد دستگاه قضایی تبلیغاتی نیست و نیز با توجه به ماهیت کار قضایی قاعدتا نمی‌توان تمام آنچه را که قضات، کارکنان و مسئولان قضایی در طول سال خالصانه به آن می‌پردازند، منعکس کرد.

وی سپس با تشریح برخی برنامه‌های هفته بزرگداشت قوه قضاییه از حضور مسوولان این نهاد در نمازجمعه و سخنرانی پیش از خطبه ها ،گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی آیت‌الله آملی لاریجانی با مردم، حضور مسوولان قوه قضاییه ، کارشناسان قضایی و حقوقی و قضات عالی‌رتبه در برنامه‌های آموزشی و خانوادگی رسانه ملی و نیز سایر رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های هفته قوه قضاییه برشمرد.

مدیرکل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه حضور روسای کل دادگستری استان‌ها در صدا و سیمای مراکز استان و گفت‌و‌گو با رسانه‌های محلی را از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه برشمرد که آثار مطلوبی در آشنایی مردم با رویه‌های قضایی خواهد داشت.

رحیمی با اشاره به برگزاری همایش سراسری قوه قضاییه در مشهد و نیز دیدار مسئولان عالی قضایی با رهبر معظم انقلاب، پوشش رسانه‌ای این دو رویداد را چه در سطح رسانه ملی و چه در سطح روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها بسیار مطلوب و موجب تقدیر دانست و از حضور سرزده مسئولان قوه قضاییه در سراسر کشور بویژه بازدید سرزده رئیس قوه قضاییه از محاکم و دادگاه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های انجام‌شده در هفته قوه قضاییه و در ارتباط مستقیم با مردم دانست .

وی گفت:در این دیدارها مسئولان قوه قضاییه علاوه بر حضور سرزده در بدنه دستگاه قضایی و آشنایی نزدیک با کاستی‌های دستگاه قضایی با مراجعان به دادگاه‌ها نیز گفت‌و‌گو و برای رفع مشکلات آنان اقدام کردند.

حسن رحیمی در پایان ضمن تشکر از حضور مسئولان عالی نظام در همایش سراسری قوه قضاییه و عزمی که در دستگاه قضایی بر لزوم همکاری سه قوه در افزایش خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد، رویکرد دستگاه قضایی را ارتقای هرچه بیشتر سطح این قوه و تلاش بیشتر به منظور رفع کمبودها و کاستی‌ها و عملی کردن منویات مقام معظم رهبری دانست.

اجتمام** ۱۳۷۹**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۲۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.