تعامل عرصه ی دندانپزشکی و پزشکی از اولویت های نادیده در نظام پزشکی

۰۳م اسفند ،

کاندیدای ششمین دوره ی انتخابات نظام پزشکی تهران اعلام کرد:رشته ی دندانپزشکی با توجه به اهمیت در سلامت عمومی بدن و با توجه به تاکیدات مختلف در دنیا در زمینه ی بهداشت دهان و دندان باید تعامل بیشتری با پزشکی ایجاد کند.

عبدالرضا معادی، کاندیدای ششمین دوره ی انتخابات نظام پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نزدیکی و تعامل بین علم دندانپزشکی و پزشکی با رویکرد بیماری های مختلف از اولویت های اصلی نظام پزشکی در عرصه ی دندانپزشکی تلقی می گردد که تاکنون مورد توجه واقع نشده است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی در ادامه ضرورت انسجام علمی و صنفی دندانپزشکان و پزشکان را حائز اهمیت دانست و افزود: امید داریم با ورود اشخاص توانمند در نظام پزشکی کشور بتوانیم گام بلندی در جهت ارتقای نظام سلامت کشوری برداریم.

معاون بنیاد بیماری های خاص در ادامه اظهار داشت: پر رنگ کردن نقش دندانپزشکان در رویکرد های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و همچنین ارائه ی خدمات دهان و دندان به بیماران کم توان، نا توان و معلول از دیگر الویت های سازمان نظام پزشکی است که با نادیده گرفتن آن هزینه ی اقتصاد درمان سرسام آور خواهد بود.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون ارائه خدمات از سوی مراکز خیریه در اقصا نقاط کشور مطلوب ارزیابی شده و امید داریم با ورود دندانپزشکان خلاق، جوان و توانمند در نظام پزشکی کشور شاهد ادامه ی این روند موثر باشیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.