تعاونی‌های مرزنشین از پرداخت مالیات معاف می‌شوند

۲۰م دیماه ،

یک عضو هیات مدیره اتاق تعاون ایران از معافیت مالیاتی تعاونی‌های مرزنشین در صورت تصویب مجلس خبر داد.

اسماعیل خلیل‌زاده به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، گفت: به سبب قید نشدن کلمه مرزنشینان در ماده ۱۳۳ قانون مالیاتهای مستقیم، سازمان امور مالیاتی از مرزنشینان و پیله‌وران مالیات سنگین دریافت می‌کند در حالی که این امر اجحاف بزرگی به تعاونی‌های مرزنشینان است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه برای گروه‌های مختلفی نظیر ملوانان و صادرکنندگان معافیتهای مالیاتی درنظر گرفته شده است اما متاسفانه تعاونی‌های مرزنشین از چنین امتیازی محرومند و پرداخت مالیات مستقیم به یکی از چالشهای اساسی این تعاونی‌ها تبدیل شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مرزنشیان ایران در عین حال از معافیت مالیاتی تعاونی‌های مرزنشینان در صورت تصویب نهایی این مصوبه در مجلس خبرداد.

به گفته خلیل‌زاده تعاونی‌های مرزنشین نقش موثری در تولید ثروت و رونق صادرات دارند و با ایجاد اشتغال در نقاط مرزی و حفظ امنیت مرزها مانع از مهاجرت اشخاص به کلان شهرها می شوند.

عضو هیات مدیره اتاق تعاون ایران همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی برای تعاونی‌های مرزنشین اشاره کرد و گفت: به دنبال امضای تفاهم‌نامه با دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون و کار مقرر شده است تا آموزش اعضای تعاونی‌های مرزنشین به طور جدی در دستور کار قرار گیرد زیرا معتقدیم که تعاونی‌های مرزنشینان برای حضور موفق در عرصه‌های کلان اقتصادی، بانکی و مالیاتی نیازمند به‌روز کردن دانش و بهره‌مندی از آموزشهای لازم می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.