تعاون روستایی به چایکاران کود نمی‌دهد!

ایرج هوسمی در گفتگو با مهر درخصوص دراختیارگذاشتن کود شیمیایی توسط سازمان تعاون روستایی به کشاورزان چایکار اظهارداشت: درحال حاضر مهمترین مشکل کشاورزان چایکار عدم تامین کودشیمیایی توسط سازمان تعاون روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود اینکه حواله سهمیه کودشیمیایی کشاورزان چایکار از سوی سازمان چای کشور صادر شده است ولی وقتی چایکاران برای گرفتن کود به سازمان تعاون روستایی مراجعه می کنند، آنان اعلام می کنند کود شیمیایی ندارند!

رئیس اتحادیه چایکاران کشور تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی سهمیه کود شیمیایی سال گذشته کشاورزان چایکار را هم هنوز نداده و این اقدام موجب از بین ۲٫۵ تن برگ سبز چای در هرهکتارشده است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط از هرهکتار ۷٫۵ تن برگ سبز چای به دست می آید و درصورتی که کود شیمیایی به آن داده نشود ۲٫۵ تن آن از بین می رود، گفت: سال گذشته از هر هکتار فقط ۵ تن برگ سبز چای برداشت شده است.

هوسمی با بیان اینکه اگر این روند ادامه داشته باشد محصول کشاورزان چایکار ۲۵ تا ۳۰ درصد افت خواهد داشت، از مسئولان خواست تا برای حل این مشکل کشاورزان در سال حمایت از تولید ملی چاره ای بیاندیشند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.