تعدادی از اسکی بازان ایران، فوق العاده حرفه ای اند!

۱۶م دیماه ،

داریوش یاشیچک گفت: برخی از اسکی بازان ایران از جمله پوریا ساوه شمشکی، محمدکیا دربند سری و مرتضی جعفری بسیار حرفه ای بازی می کنند.

داریوش یاشیچک سرمربی تیم ملی اسکی لهستان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: از روز ۲۷ دسامبر برای شرکت در مسابقات لیگ بین المللی اسکی ایران عازم این کشور شدم.

وی افزود: وضعیت پیست دربندسر بسیار عالی بود و ماهم برای شناسایی پیست های با کیفیت به ایران آمدیم تا ضمن شرکت در مسابقات لیگ اسکی، این پیست ها را نیز بیشتر بشناسیم.

وی تأکید کرد: برف پیست های ایران بسیار عالی است چرا که برف طبیعی فراوانی دارد. البته این پیست ها می توانند در آینده حتی کیفیت بالاتری نیز داشته باشند.

**در اروپا هم اختلاف زیادی در سطح اسکی بانوان و آقایان است

یاشیچک در خصوص وضعیت اسکی بازان ایرانی بیان داشت: در بین اسکی بازان ایرانی برخی از آنها در حد فوق العاده حرفه ای کار می کنند از آن جمله می توان به پوریا ساوه شمشکی، محمد کیا دربند سری و مرتضی جعفری اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر این اسکی بازان، در بخش بانوان نیز فروغ عباسی، مرجان کلهر، سمیرا رجب بلوکات و فاطمه کیا دربند سری عملکرد خوبی داشتند. البته اسکی بازان خانم هنوز به تلاش و تمرین بیشتری احتیاج دارند.

وی تأکید داشت: اسکی بازان خانم ما در رقابت های لیگ اسکی بین المللی شرکت نکردند واین قضیه دلیل خاصی نداشت ولی باید بپذیریم که اختلاف سطح اسکی بانوان و آقایان در اروپا هم زیاد است.

**به دنبال جای امن و آرامی برای اسکی می گشتیم

یاشیچک در خصوص سبب شرکت در لیگ اسکی ایران بیان کرد: شرکت در مسابقات اسکی لیگ ایران دو دلیل عمده داشت. دلیل اول این است که در سال قبل “برنارد” یکی ازقهرمانان یوروکاپ دنیا که به ایران آمده بود مارا دعوت به شرکت در مسابقات داخلی ایران کرد.
دلیل دوم و اصلی تر از حضورمان در این جا هم این بود که ما به دنبال جایی امن و آرام، برای اسکی کردن می گشتیم که این بهترین مکان بود.

وی در ادامه بیان کرد: از شمشک بازدید کردم و بسیار زیبا بود در این میان می توانم از مهمان نوازی ایرانی ها مثال بزنم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در انتهای حضورم در ایران نیز از تهران دیدن می کنم و امیدوارم اسکی بازان با استعداد ایران بتوانند در ادامه هم عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.