تعدادی از روسای احزاب مخالف هند در اعتصاب اعتراض آمیز امروز دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈملایم یاداو سینگˈ رییس حزب ساماجوادی و رهبران چپ از جمله ˈپراکاش کارات ˈو ˈای. بی. بارادهانˈ امروز در جریان اعتصاب سراسری علیه سرمایه مستقیم در بخش خرده فروشی و افزایش قیمت مواد سوختی بازداشت شدند.

معترضان پس از برگزاری تجمع اعتراض آمیز مشترکی که در میدان جنتر منتر دهلی درحال برگزاری بود به سمت ایستگاه پلیس خیابان پارلمان به راه افتادند که در همین حین، جمعی از این رهبران و حامیان آنها دستگیر شدند.

ˈیاداوˈ کارات ˈاز حزب کمونیست-مارکسیست و ˈبردهان ˈاز حزب کمونیست ،ˈسیتارام یچوریˈاز حزب کمونیست-مارکسیست و ˈچاندرابابو نایدوˈ و ˈدو گوداˈ از حزب ˈتلوگو دسم ˈ نیز از دیگر رهبران برجسته احزاب مخالف هستند که امروز بازداشت شدند.

گفتنی است اعتصاب عمومی یک روزه دراعتراض به افزایش قیمت مواد سوختی درهند و سرمایه گذاری مستقیم خارجی دربخش خرده فروشی هند روز پنجشنبه سراسر این کشور را فرا گرفت.

این اعتصاب درپی فراخوان احزاب ائتلاف دمکراتیک ملی، احزاب چپ و حزب ساماجوادی هند علیه افزایش قیمت بنزین، سرمایه مستقیم خارجی در بخش خرده فروشی و کاهش یارانه ال پی جی امروز به صورت گسترده ای سراسر هند را فراگرفت و بسیاری از مناطق این کشور را به تعطیلی کشاند.

آساق** ۲۱۶۵** ۵۸۹**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.