تعداد بیشتری از مردم آمریکا به خرید اسلحه رو آورده اند

به گزارش وب سایت شبکه خبری بی بی سی، سه روز بعد از حادثه تیراندازی درخواست های پرشده برای دریافت مجوزهای حقوقی مورد نیاز خرید اسلحه شخصی ۴۳ درصد در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافته است.

بر اساس آمار اداره آگاهی کلرادو روز ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) و چند روز قبل از حادثه تیراندازی ۸۸۰ نفر درخواست برای دریافت مجوزهی قانونی خرید اسلحه را پر و تسلیم مقامات کرده اند.

در حالی که روز جمعه ۱۹ ژوئیه (۲۹ تیر)، روز بعد از تیراندازی، یکهزار و ۲۱۶ نفر و روز شنبه یکهزار و ۲۴۳ نفر درخواست خود را تسلیم کرده اند. در مجموع دو هزار و ۸۸۷ نفر تا پایان هفته مجوز خرید سلاح را دریافت کردند که در مقایسه با هفته گذشته ۴۳٫۵ درصد افزایش نشان می دهد.

آمار این اداره نشان نمی دهد چه تعداد از این افراد اسلحه خریداری کرده اند، اما گزارش فروشندگان اسلحه نیز نشان از افزایش فروش دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داده است فروش اسلحه در دیگر ایالت های آمریکا از جمله فلوریدا افزایش یافته است و این ایالت در هفته جاری شاهد افزایش ۱۴ درصدی در مقایسه با هفته گذشته بوده است.

‘جیمز هولمز’، شهروند ۲۴ ساله آمریکایی با تیرانداری در سینمایی در شهر آرورا روز ۱۹ ژوئیه سال جاری، ۱۲ نفر را کشت و ۵۸ تن را زخمی کرد که هنوز ۲۰ نفر از آنها در بیمارستان به سر می برند و گفته می شود حال شش تن وخیم است.

بازرسان پرونده می گویند هولمز طی ۶۰ روز پیش از حادثه تیراندازی چهار قبضه و شش هزار گلوله خریداری کرده است که بسیاری از آنها را در خانه خود انبار کرده بود.

مترجمام**۹۱۵۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۱۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.