تعداد ثبت سفارشات از مرز پنج هزار و ۹۰۰ فقره گذشت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

2-928.jpg

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: تعداد کل ثبت سفارشات پذیرفته شده تا ساعت ۱۲ امروز صد فقره اعلام شد.

صمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار نمود:‌ به عبارت دیگر آمار نهایی تجمعی یعنی کل ثبت سفارش‌ها که از ابتدای آغاز کار مرکز مبادلات ارزی تا ساعت ۱۲ امروز انجام شده از مرز پنج هزار و ۹۰۰فقره عبور نموده و به تعداد پنج هزار و ۹۲۸ فقره رسید.

وی گفت: همه اولویت‌های کالایی از یک تا هفت کارهایشان انجام شده و در حال انجام است ولی گروه هشت هنوز نهایی نشده است.

کریمی گفت: برای بعضی ارزها در بعضی کشورها متقاضی بسیاری وجود دارد و در بعضی کمتر و این وظیفه مرکز مبادلات ارزی است که این موضوعات را مهندسی کند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: متقاضیان باید توجه داشته باشند که میزان عرضه و منابع ارزی ما آن چیزی است که نهادها و شرکت‌ها به مرکز مبادلات عرضه می‌کنند و ما براساس حجمی که داریم اختصاص می‌دهیم ولی در بعضی ارزها تقاضا نسبت به عرضه بیشتر است از جمله در دلار و یورو.

وی افزود: در بعضی مواقع به متقاضیان پیشنهاد می‌کنیم که واحدهای ارزی خود را تغییر داده و تعویض نمایند و راهکارهایی نیز به آن‌ها ارائه می دهیم.

همچنین سخنگوی مرکز مبادلات ارزی درباره اولویت کالایی گروه هشتم نیز گفته بود: با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاد و نقطه نظراتی که بخش خصوصی و دولتی و همچنین اصناف، اتحادیه‌های دولتی و فعالان اقتصادی داشتند مقرر شد که گروه کالایی هشتم مجددا مورد بازبینی و غربالگری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرد.

وی افزود: بدیهی است که به محض این که این موضوع نهایی شود آن را به بانک مرکزی ارسال خواهند نمود و ما در پورتال ارزی لحاظ می‌کنیم و بعد از آن براساس لیست اعلامی نسبت به تامین ارز اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.