تعداد دانشجویان رشته منابع طبیعی بر اساس جنسیت باید به حد مساوی برسد

۲۳م آذر ،

با توجه به این که هم اکنون تعداد دانشجویان دختر در رشته منابع طبیعی بیشتر از پسران است باید به حد مساوی برسد.

عنایتی مسئول کمیته منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت:  متاسفانه باید بگویم که علیرغم منابع طبیعی بالایی که در زمینه های مختلف در کشور وجود دارد اما این بخش منابع طبیعی نیازمند نگاه ویژه ای است و باید یک بازنگری کامل در آن صورت گیرد.

عنایتی به فعالیت های صورت گرفته در خصوص حل چالش های آن اشاره کرد و افزود: طبق آمار و بررسی های صورت گرفته از ۵۹ رشته ای که در خصوص منابع طبیعی در دانشگاه ها وجود داشته بعد از بازنگری تعداد این رشته به ۵۶ رشته رسیده است.

وی افزود: هم اکنون دوره کاردانی در این رشته به کل کنار گذاشته شده است و از ۹ گرایش کارشناسی ارشد در این رشته به ۴ گزارش کاهش یافته و در مقطع دکتری از ۱۴ گرایش به ۴ گرایش رسیده است.

عنایتی در خصوص میزان دانشجویان زن و مرد در رشته گرایش شیلات و محیط زیست اظهار داشت: ماهیت این رشته ها به گونه ای است که دانشجویان زن بیشتر از دانشجویان مرد در آن مشغول تحصیل می باشند به طوری که در رشته شیلات و محیط زیست تعداد دانشجویان زن ۷۰ نفر و تعداد دانشجویان مرد ۳۰ نفر است  و باید تعداد دانشجویان این دو رشته به ۵۰ نفر زن و ۵۰ نفر مرد برسد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.