تعداد دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان از ایران به ۸ مورد رسید

۱۷اردیبهشت،

تعداد دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی علوم پزشکی کشور در فهرست دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان، به ۸ مورد افزایش یافت.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با پیوستن دانشگاه های علوم پزشکی ایران، مشهد و انستیتو پاستور برای اولین بار در فهرست دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان، تعداد دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی علوم پزشکی کشور در این فهرست به ۸ مورد افزایش یافت.

دکتر مصطفی قانعی با اعلام این خبر گفت: ۷ دانشگاه‌ علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و ایران به همراه انستیتو پاستور در میان فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: روند رشد رتبه دانشگاه‌های‌ علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در رتبه بندی ESI در کلیه گرایش‌های علوم تا ابتدای می سال ۲۰۲۲ میلادی بر اساس تعداد مقالات و نسبت به تاریخ مشابه در سال قبل حاکی از آن است که دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۹۲ رتبه بهبود به رتبه ۴۹۲، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۷۷ رتبه بهبود به جایگاه ۸۸۴، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ۷۸ رتبه بهبود به جایگاه ۱۳۰۳، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۲۲۸ رتبه بهبود به جایگاه ۱۵۵۰ در میان دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان دست یافته‌اند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رتبه ۱۶۳۷، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با رتبه ۱۸۴۱، انستیتو پاستور ایران با رتبه ۲۱۲۸ و دانشگاه علوم پزشکی ایران با رتبه ۲۱۳۴ برای اولین بار در فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری با اشاره به بهبود رتبه تمام دانشگاه‏های برتر در گرایش پزشکی بالینی گفت: در گرایش پزشکی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۳۸ رتبه بهبود به رتبه ۲۱۴، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۶۶ رتبه بهبود در جایگاه ۴۶۸، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ۲۲ رتبه بهبود به جایگاه ۵۵۲ و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۲۰ رتبه بهبود در جایگاه ۷۳۵ قرار دارند. انستیتو پاستور ایران با رتبه ۱۸۵۴ و دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز با رتبه ۹۱۳، مشهد با رتبه ۹۸۷ و دانشگاه علوم پزشکی ایران با رتبه ۱۰۵۷ در گرایش پزشکی بالینی در سال جاری میلادی در فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفته اند.

گفتنی است: در این نظام رتبه‌بندی اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی آورده شده است که بر مبنای آستانه‌های تعیین شده جزء دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار دارند. شرط ورود یک موسسه علمی به این نظام رتبه‌بندی تعداد ارجاع به مقالات اصیل و مروری انتشار یافته در پایگاه داده اطلاعات علمی Web of Science برابر یا بیش از آستانه های تعیین شده است.

جهت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.