تعداد زنان در هند از مردان بیشتر شد

برای اولین بار تعداد زنان هند از مردان بیشتر شد .

تعداد زنان در هند از مردان بیشتر شد

 

به گزارش ممتاز نیوز، یک نظرسنجی دولتی در هند نشان داده است که تغییرات اجتماعی قابل توجهی در این کشور در حال وقوع است به طوری که برای اولین بار تعداد زنان نسبت به مردان بیشتر گزارش شده و جمعیت این کشور رو به کاهش است.

به گزارش گاردین، پنجمین بررسی ملی خانواده و سلامت که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ انجام شده، حاکی از این است که هند اکنون به ازای هر یک هزار مرد، یک هزار و ۲۰ زن دارد. 

افزایش میزان زنان در هند از این رو قابل اهمیت است که در این کشور، برای سال‌های متمادی داشتن فرزند دختر انگ اجتماعی محسوب می‌شده و میلیون‌ها دختر پیش یا بلافاصله پس از تولد کشته می‌شدند. برخی معتقدند تلاش‌هایی که در مقابله با سقط جنین‌های انتخابی جنسی و افزایش آگاهی در باره زنان و دختران در این کشور برداشته شده توانسته بر افزایش جمعیت زنان تأثیرگذار باشد.

در سال ۱۹۹۰، زمانی که آمارتیا سن، اقتصاددان هندی برنده جایزه نوبل، برای اولین بار از ۳۷ میلیون زن گمشده هند به دلیل عوامل فرهنگی نوشت، نسبت زنان به مردان ۹۲۷ زن به ۱۰۰۰ مرد بود. با این حال با وجود افزایش تعداد زنان طبق این نظرسنجی، نسبت جنسیتی در بدو تولد همچنان ۹۲۹ زن به ازای هر ۱۰۰۰ مرد باقی مانده است، که نشان می‌دهد انتخاب جنسیت و جنین‌کشی زنان هنوز پایان نیافته است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.