تعداد مدارس کپری در کشور نزدیک به صفر است

رییسی روز پنجشنبه در حاشیه چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۸۴ مدارس تخریبی در کشور ۱۳ میلیون متر مربع بود که هفت میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع از این میزان تخریب و بازسازی شده است.

وی گفت: این میزان بیش از ۶۰ درصد فضاهای آموزشی تخریبی موجود در کشور را از نظر زیربنایی شامل می شود که احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی اظهار داشت: با اعتباراتی که امسال و سال آینده به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال و ۱۳ هزار میلیارد ریال در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت ، تا تیرماه سال ۹۳ مدارس تخریبی را در کشور به صفر می رسانیم.

رییسی به اختصاص اعتبار به بحث هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال برای اولین بار برای هوشمند سازی مدارس در کشور در ردیف مجزا در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای تجهیز هنرستان های کشور نیز ۳۱۰ میلیارد ریال مصوب شده که به استان های کشور ابلاغ و تخصیص خواهد شد.

وی از تلاش برای تک نوبته کردن مدارس در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر بیشترین مدارس دو نوبته کشور در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی گفت: برخی مدارس در کشور تک نوبته شده و به واسطه این تک نوبته شدن مدارس در کشور، تعداد مدارس دو نوبته ما در سال ۹۰ کمترین درصد در طول تاریخ کشور بوده است.

وی افزود: یکی از سیاست هایی که در کشور دنبال می شود کاستن از نوبت کلاس ها با ساخت مدارس جدید و حذف کامل مدارس و کلاس های دونوبته است.

رییسی همچنین به استان های پیشرو در ساخت مدرسه توسط خیرین اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی ، تهران ، خوزستان و هرمزگان از جمله استان هایی هستند که تعهد خیرین برای مدرسه سازی در این استان های کشور بیشتر است.

۸۱۲۴/۵۹۴/۵۳۰**۱۳۶۸***

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۰۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.