تعداد مربیگری پپ گواردیولا به ۵۰۰ رسید / آمار خیره کننده ۷۶ درصد برد

پپ گواردیولا با آماری شگفت‌انگیز با سه تیم بارسلونا، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی در حالی شنبه عصر به پانصدمین بازی خود در لیگ‌های مختلف رسید که مقابل منچستریونایتد بازی را دو بر یک واگذار کرد.

تعداد مربیگری پپ گواردیولا به ۵۰۰ رسید / آمار خیره کننده ۷۶ درصد برد

به گزارش ممتاز نیوز، روز شنبه از ساعت ۱۶ در حالی که پپ گواردیولا پانصدمین بازی خود را به عنوان سرمربی تجربه می‌کرد، در اولدترافورد میهمان شیاطین سرخ شد تا در یک بازی شکوهمند رکوردی باورنکردنی را ثبت کند.

پپ در ۴۹۹ بازی خود آماری خیره‌کننده‌ را به نام خود ثبت کرده و در ۷۶ درصد مسابقات یعنی ۳۷۹ بازی پیروز از میدان خارج شده است. 

پپ گواردیولا در ۶۸ بازی به تساوی رسیده و ۵۲ بازی نیز شکست خورده است. یعنی تنها ۱۱ درصد از بازی‌ها مغلوب حریفان شده که بیشترین آمار را با منچسترسیتی تجربه کرده است.

پپ همراه مسی و بهترین بارسلونای تاریخ کمترین شکست را متحمل شده بود. ویترین افتخارات ایت سرمربی موفق به سه قهرمانی لالیگا در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، سه قهرمانی متوالی بوندسلیگا با بایرن در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۱۶ و چهار عنوان قهرمانی لیگ برتر با سیتی‌زن‌ها در سال ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۲ مربوط می‌شود.

در مجموع پپ گواردیولا از ۱۳ دوره بازی‌های لیگ‌های مختلف تنها ۳ فصل را از دست داده و ۱۰ دوره را با قهرمانی پشت سر گذاشته که آماری خارق‌العاده برای او محسوب می‌شود. 

بیشترین شکست این مربی مربوط به دوره مربی‌گری در منچسترسیتی می‌شود که ۶ فصل را با این تیم پشت سر گذاشته است.

اما بازی مقابل شیاطین سرخ برای پپ خوش یمن نبود. چراکه منچستریونایتد در بهترین فرم خود در سال‌های اخیر قرار دارد و در ۶ بازی آخر خود ۶ برد پیاپی را کسب کردند و در ۱۰ بازی اخیر خود شکست نخورده‌اند.

در این بازی اگرچه سیتی‌زن‌ها طبق معمول بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشتند، اما در نهایت با نتیجه دو بر یک بازی را به میزبان خود واگذار کردند تا پانصدمین بازی گواردیولا با خاطره‌ای نه‌چندان خوش به پایان برسد.

تیم سیتی در این بازی یک بر صفر از حریف خود پیش افتاد، اما در چهار دقیقه درگیر طوفانی شد که شیاطین سرخ به پا کردند و بازی را با دو گل به نفع خودشان تمام کردند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.