تعداد مقالات انتشار یافته در حوزه شبکه های اجتماعی/ رشد ۳ برابری طی ۵ سال

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

تعداد مقالات انتشار یافته در حوزه شبکه های اجتماعی در بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ میلادی از رشد ۳ برابری این مقالات حکایت دارد به نحوی که در سال ۲۰۰۷، تعداد مقالات انتشار یافته در حوزه شبکه های اجتماعی بیش از ۴ هزار مقاله بوده که هم اکنون این آمار به ۱۲ هزار مقاله رسیده است.
 
 
ملتها و قبایل دنیای حقیقی به مدد اختراع رسانه‌های اجتماعی، در حال تبدیل شدن به دهکده کوچک جهانی می باشند به نحوی که تعداد کاربران شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک در ابتدای امسال به یک میلیارد و صد میلیون نفر تخمین زده می گردد و شبکه اجتماعی توئیتر نیز روزانه بیش از ۴۰ میلیون توئیت (۱٫۲ میلیارد توئیت در ماه) دریافت می کند.

انجام یک چهارم فعالیتهای اینترنتی دنیا در شبکه‌های اجتماعی

بررسی ها نشان می دهد که حدود یک چهارم کل فعالیتهای اینترنتی دنیا در شبکه‌های اجتماعی معروف صورت می‌پذیرد و براساس این بررسی ها، مراجعه به شبکه‌های اجتماعی از مراجعه به پایگاه اینترنتیهای هرزه نگاری پیشی گرفته است.

آمارهای انتشار یافته از رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی که در همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی اعلام شده حاکی از آن است که یک هشتم ازدواج‌های آمریکا بر پایه آشنایی در شبکه‌های اجتماعی است و فیس‌بوک در یک پنجم طلاقهای آمریکا نقش دارد.

رشد پژوهش در حوزه شبکه‌های اجتماعی

به گزارش مهر، حوزه پژوهش شبکه های اجتماعی در دنیا با سرعت بسیاری در حال گسترش است.

آمارها نشان می دهد که از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۷ کمتر از ۲ هزار مقاله در دنیا در این زمینه انتشار یافته و این آمار از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ به ۲ هزار مقاله رسیده است؛ همچنین از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ تعداد مقالات انتشار یافته در حوزه شبکه های اجتماعی رشد ۲ برابری را نشان می دهد به نحوی که در این سالها، تعداد مقالات انتشار یافته در حوزه شبکه های اجتماعی به ۴ هزار مقاله رسیده است.

در همین حال در بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ تعداد مقالات در حوزه شبکه های اجتماعی از بیش از ۴ هزار مقاله به ۱۲ هزار مقاله رسیده و این رقم گویای رشد ۳ برابری طی ۵ سال اخیر است.

در راستای تاثیر متقابل شبکه‌های اجتماعی مجازی و حقیقی، امکان تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی با ابزارهای کامپیوتری مهیا شده به نحوی که اطلاعات وسیعی در شبکه های اجتماعی مجازی در دسترس دانشمندان علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی قرار دارد و امکان تحلیل و استخراج اطلاعات از آنها با ابزارهای کامپیوتری فراهم شده است.

از این رو ضرورت گسترش پژوهش در این حوزه در کشور ما بسیار احساس می گردد و کارشناسان بر ضرروت افزایش ارتباط و هم افزایی میان مراکز پژوهشی و سازمانها و نهادهای مربوط تاکید دارند.

دنیا در حال گذر از نسل ۲ وب است

به گزارش مهر، دنیا در حال گذر از نسل ۲ وب است و مشارکت کاربران در ایجاد محتوا از جمله ویژگیهای این شبکه محسوب می گردد؛ اما با آغاز نسل ۳ وب که به وب معنایی نیز مرسوم است شاهد گسترش فعالیت رباتهای نرم افزاری و گذار به فضای سایبری خواهیم بود به نحوی که در نسل سوم وب، معنا نیز به وبگاه ها اضافه می گردد تا فعالیت رباتهای نرم افزاری تسهیل شود و در حقیقت دنیا برای ورود به فضای سایبری (فضایی متشکل از انسان و کامپیوتر) آماده شود.

در این میان اهمیت شبکه‌های اجتماعی به حدی است که می توان گسترش بسیار سریع اطلاعات، رفتارها و خرده فرهنگها را از طریق آن ملاحظه کرد و هزینه اندک و فاصله کم میان مراحل تولید و توزیع رسانه، سبب تمایز این شبکه ها و جایگاه آن در فضای سایبر شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.