تعداد وعده های غذایی را افزایش ولی حجم آن را کاهش دهید

۲۱م اسفند ،

پیمان عزیز محمدی فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: حداقل نیاز بدن به یک ماده مغذی بر اساس سن، اندازه و میزان فعالیت فرد تغییر می کند و البته ممکن است مقدار حداقل نیاز به مواد مغذی، مقدار کافی و مناسب نباشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و بیماری ها در نتیجه عدم توجه کافی به میزان دریافت مواد غذایی مختلف به وجود می آید، تصریح کرد: همه اشخاص باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند که در آن مخلوطی از مواد غذایی مختلف که حاوی همه مواد مغذی ضروری است، وجود داشته باشد.

عزیز محمدی گفت: مواد غذایی مختلف باید در وعده های غذایی تقسیم شوند و نباید وعده غذایی خاصی را به دلایل یا بهانه های مختلف حذف کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید حجم وعده ها و میان وعده های غذایی را بی سبب کاهش یا افزایش داد، تصریح کرد: در صورتیکه مواد غذایی مختلف در وعده های متفاوت غذایی همراه با تنقلات بدون برنامه مصرف شوند، درآن صورت بدن در متابولیسم این مواد دچار مشکل شده و در نتیجه خطر بروز نارسایی بدنی وجود خواهد داشت.

عزیز محمدی پیشنهاد کرد: در صورت تمایل به مصرف بعضی از تنقلات، میان وعده ها و غذاهای متنوع و نیز برای پیشگیری از مشکلات فیزیکی، می توان تعداد وعده های غذایی را افزایش ولی حجم آن را کاهش داد.

وی یادآور شد: در بین وعده های غذایی، صبحانه یکی از مهمترین وعده ها است که نقش موثر و مهمی در سلامتی و تندرستی بدن دارد.

عزیز محمدی خاطر نشان کرد: اینکه بعضی از اشخاص به سبب دیر برخواست از خواب، وعده صبحانه خود را حذف می کنند، این اقدام به هیچ عنوان قابل قبول نیست و انسان باید به گونه ای برنامه ریزی کند که همیشه مهمترین وعده غذایی روزانه یعنی صبحانه را به صورت کامل داشته باشد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.