تعداد کاربران فیس بوک از ۹۰۰ میلیون گذشت

فضای سایبر > فناوری ارتباطی  – 
آمارهای جدید نشان می دهند تعداد کاربران فعال شبکه اجتماعی فیس بوک از مرز ۹۰۰ میلیون نفر گذشته و در حال نزدیک شدن به یک میلیارد نفر است.

تعداد کاربران فعال فیس بوک ماه گذشته از مرز ۹۰۰ میلیون نفر گذشت و به این شکل فیس بوک توانست در چهار ماه نخست سال سال ۲۰۱۲ بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

اما سرعت رشد این شرکت به شکلی نامنظم رو به کاستن گذاشته است. تعداد کاربران فعال ماهانه فیس بوک،‌یعنی کاربرانی که دست کم یک بار در ماه به فیس بوک سری می زنند،‌ در سه ماه اول سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۳۳ درصد افزایش داشت،‌ در حالی که سه ماه اول سال ۲۰۱۰ این میزان بیش از دو برابر بود.

این در حالی است که ماه گذشته فیس بوک اعلام کرد احتمال می‌دهد پنج درصد از این کاربران حقیقی نباشند. با این همه هنوز هم برای شرکتی که تعداد کاربران آن در حال نزدیک شدن به رقم  یک میلیارد است سرعت رشد ۳۳ درصدی بسیار قابل توجه است و می‌تواند توجه انسان‌های بیشتری را به این شرکت جلب کند.

فیس بوک اعلام کرده سود این شرکت در سه ماه اول سال جاری از درآمدی ۱٫۱ میلیارد دلاری ۲۰۵ میلیون دلار بوده است که هم درآمد و هم سود این شرکت نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته کاهش یافته است و فیس بوک این کاهش را به کاهش عادی سرعت فروش تبلیغات در سه ماهه اول به نسبت سه ماهه چهارم ارتباط می‌دهد.

اخبار اخبار IT

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.