تعداد کالاهای “صادرات ممنوع” به ۵۱ قلم کاهش یافت

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

چکیده: معاون کل سازمان توسعه تجارت با تایید حذف تخم‌مرغ نطفه‌دار از فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی درباره تجدید‌نظر در این فهرست توضیح داد.

کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی، با بیان این‌که متاسفانه ابهام در بعضی از ردیف‌های فهرست کالاهای صادراتی ممنوعه سبب شد که گمرک در ترخیص کالاها دچار مشکل شود، گفت: به عنوان مثال در یکی از ردیف‌ها نام انواع محصولات فولادی آمده و گمرک نمی‌تواند مشخص کند که جزئیات آن چگونه است به همین سبب از صادرات کلیه‌ی محصولات مشابه جلوگیری می‌کند.

وی با بیان این‌که این وضعیت باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود، از تشکیل یک کارگروه چهار جانبه با حضور سازمان توسعه تجارت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، نماینده ستاد تنظیم بازار و معاونت کالایی مربوطه در وزارتخانه‌ها برای حل این مشکل خبر داد و گفت: قرار است این کارگروه تکلیف را در این زمینه را مشخص کند و این فهرست را مورد بازنگری قرار دهد.

به گفته‌ی او، هم‌اکنون بعضی درخواست‌ها برای تجدید‌نظر در این فهرست به دولت رسیده و کارگروه چهار نفره به سریعی موضوع را حل خواهد نمود.

به گزارش تفسیری ایسنا، امروز رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای لغو ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ خبر داده و گفته بود که براساس هماهنگی‌های انجام شده محموله‌های تخم‌مرغ که در پی اعلام ممنوعیت صادرات در مرز‌ها مانده است تا عصر امروز به مقاصد مورد نظر صادر می‌شوند.

براساس تصمیم هیات وزیران و با توجه به تصمیمات اتخاذ‌شده در جلسه‌ی هماهنگی که در سوم آبان‌ماه سال جاری برگزار شده است، صادرات ۵۲ قلم کالا که با ارز مرجع به کشور وارد می‌شوند ممنوع شده بود.

گندم، آرد، شکر، قند، روغن نباتی، گوسفند زنده، گوشت قرمز، کاتد مس، مفتول مسی، پوست خام، انواع لاستیک خودرو، انواع محصولات پلیمری، ماشین‌آلات صنعتی و راهسازی وارداتی، قطعات خودروی وارداتی، انواع کاغذ، جو، ذرت دامی، کنجاله سویا، دانه سویا، شمس آلومینیوم، شمش فولاد، قراضه آهن، ضایعات پت، آخال کاغذ، سولفور مولیبدن، انواع چوب، چای وارداتی، جوش شیرین، وت بلو(گاوی و گوسفندی)، استایرن مونومر، انواع برنج وارداتی، پلی اتیلن pe، انواع علوفه، پلی پروپیلین pp، انواع شیرخشک، پلی اتیلن ترفتالات pet، انواع کره حیوانی، پی وی سی pvc، انواع محصولات فولادی، پلی استایرن ps، دوده کربن، دی اکتیل فتالات dop، سولفات سدیم، اکریلونیتریل بوتادین استایرن abs، کربنات سدیم، کریستال ملامین، سود کاستیک، اسید سولفوریک، LAB، بنزن، تخم مرغ نطفه‌دار و تخم مرغ خوراکی کالاهایی می باشند که صادرات آنها ممنوع اعلام شده بود که با حذف تخم مرغ نطفه‌دار تعداد آنها به ۵۱ قلم کاهش یافته است.

پیش از این نیز مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از احتمال تغییر در فهرست کالاهای “صادرات ممنوع” خبر داده بودند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.