تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی مشخص شد

جام جم آنلاین: همزمان با اعلام تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی از سوی سازمان نظام پزشکی کشور، وزیر بهداشت تعرفه‌های اعلام شده را غیرقانونی خواند.

براساس تصویب اعضای شورای عالی نظام پزشکی کشور، تعرفه ویزیت پزشکان در سال جدید ۳۰ درصد و حق‌الزحمه جراحی، بیهوشی و متخصصان داخلی نیز ۲۰ درصد افزایش یافت.

محمدرضا نوروزی، نایب ‌رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور در این خصوص گفت: براساس قانون، تعیین تعرفه‌های پزشکی بخش غیردولتی تا قبل‌از برنامه پنجم توسعه هر سال توسط سازمان نظام پزشکی کشور تعیین و ابلاغ می‌شد که این روند نظم و الزام اجرایی برای گروه‌های جامعه پزشکی به دنبال داشت و هم از ضرر و زیان فراوان جامعه پزشکی کشور جلوگیری می‌کرد.

وی تصریح کرد: از آنجا که در برنامه پنجم توسعه، تعیین تعرفه‌ها به شورای عالی بیمه سلامت واگذار شده بود، انتظار می‌رفت با راه‌اندازی و آغاز به کار این شورا و انتخاب اعضای آن توسط دولت و مجلس و ورود نمایندگان سازمان‌های صنفی به این شورا برای مشکلات بسیار جدی و گسترده گروه‌های پزشکی بخش غیردولتی کشور چاره‌ای جدی اندیشیده شود که متاسفانه این مهم نیز محقق نشد.

به گفته نوروزی، تعرفه‌های جدید مصوب سال به مراکز مربوط ابلاغ شده است و فعالان بخش غیردولتی گروه‌های پزشکی باید براساس این تعرفه‌ها خدمات لازم را ارائه دهند. ضمن این‌که افزایش سقف تعرفه‌ها بیش از سقف مصوبه سازمان نظام پزشکی تخلف محسوب می‌شود.

براساس مصوبه شورای عالی نظام پزشکی، تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی برای امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و پزشک و دندانپزشک متخصص ۱۷ هزار تومان تعیین شده است.

مخالفت وزارت بهداشت

با وجود این، وزیر بهداشت به خبرگزاری‌ها اعلام کرد: سازمان نظام پزشکی نمی‌تواند چنین کاری کند، زیرا براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، این وظیفه بر عهده وزارت بهداشت و دولت است و سازمان نظام پزشکی باید از قانون تبعیت کند.

وی اضافه کرد: قطعا افزایش تعرفه‌ها باید با نظر وزارت بهداشت باشد و اگر چنین افزایشی در بخش خصوصی صورت گیرد حتما موضوع از طریق معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.