تعرفه‌های تازه اینترنت الزامی است

۲۸م آذر ،

فاوانیوز: تنها حدود یک چهارم یا ۲۵ درصد میزان افزایش نرخ اینترنت روی تعرفه فروش تاثیر خواهد داشت؛ به عنوان مثال اگر برای یک بخش ۶۰ درصد افزایش تعرفه در نظر گرفته شده باشد حداکثر ۱۵ درصد روی نرخ فروش کاربر تاثیر خواهد داشت.
 
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات رادیویی اعلام کرد: تعرفه‌های تازهی که برای اینترنت اعلام شده لازم‌الاجراست.

به گزارش فاوانیوز به نقل از افتانا؛ لطف الله سبوحی دربارهٔ صحبت‌هایی مبنی بر حذف تعرفه‌های تازه اینترنتی اظهار کرد: تعرفه‌های تازه، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و باید اجرا شود اما این‌که شرکت ارتباطات زیرساخت تا چه اندازه این تعرفه‌ها را اعمال کند بحث دیگری است چراکه ما سقف تعرفه‌ها را اعلام کرده‌ایم.

وی یادآور شد: به هر حال شرکت زیرساخت زمانی با ارز مرجع پهنای باند خود را تامین می‌کرده و اکنون باید پهنای باند بین‌الملل را با ارز مبادلاتی تامین کند و مشخص است که با این شیوه قیمت‌ها به مراتب بیشتر از قبل تمام خواهد شد.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات رادیویی در پاسخ به اینکه آیا نباید برای اینترنت به عنوان یکی از زیرساخت‌های کشور ارز مرجع در نظر گرفته می‌شد؟ توضیح داد: این موضوع به شرکت ارتباط زیرساخت مربوط می‌شود و قطعا اگر به این شرکت ارز مرجع اختصاص یابد پس از این، بار دیگر شاهد کاهش تعرفه‌های اینترنتی خواهیم بود.

سبوحی در پاسخ به این سوال که از این افزایش قیمت چند درصد متوجه مصرف کننده نهایی خواهد بود، گفت: تنها حدود یک چهارم یا ۲۵ درصد میزان افزایش نرخ اینترنت روی تعرفه فروش تاثیر خواهد داشت؛ به عنوان مثال اگر برای یک بخش ۶۰ درصد افزایش تعرفه در نظر گرفته شده باشد حداکثر ۱۵ درصد روی نرخ فروش کاربر تاثیر خواهد داشت.

وی از تخفیف ۲۰ درصدی که برای شرکت‌های PAP در نظر گرفته شده خبر داد و افزود: با این رقم در نهایت ممکن است حداکثر ۱۰ تا ۱۵درصد روی نرخ فروش کاربر تفاوت ایجاد شود.

سبوحی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه فرمول فروش اینترنت پرسرعت
برای شرکت‌های مختلف مشخص و تصویب شده است این شرکت‌ها اجازه نخواهد داشت
بیش از نرخ مشخص شده قیمت خدمات خود را افزایش دهند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.